کد خبر: ۶۵۷۵۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
تعداد بازدید: ۵۹۲
نقدی بر یک سیاست عجیب
هواداران استقلال پس از شکست سنگین از پرسپولیس، جام قهرمانی لیگ را از دست رفته می‌دانند و البته چندان هم به قهرمانی در جام حذفی امید ندارند.
وزارت ورزش چقدر در حال و روز بحرانی استقلال نقش دارد؟برخی کارشناسان، علت وضعیت آشفته این روزهای استقلال را ضعف کادر فنی و همه انتقادها را متوجه مظلومی می‌دانند.  اما آیا علت اصلی نتایج ضعیف اخیر این تیم پرهوادار، سرمربی تیم است؟ آیا همه انتقادها باید متوجه مظلومی باشد؟

 یکی از علل نتایج خوب پرسپولیس توانمندی فنی برانکو است. این مربی کروات آنقدر خوب عمل کرد که اجازه نداد ضعف‌های مدیریتی سرپرست باشگاه و هیات مدیره پرسپولیس، نمایان شود. امتیازی که پرویز مظلومی چندان از آن بهره‌مند نبود.

کمی به عقب‌ می‌رویم. روزهایی که وزارت ورزش اصرار داشت، افشارزاده بازنشسته، دو مسئولیت سنگین در ورزش کشور داشته باشد؛ سرپرستی حوزه وزارتی وزارت ورزش و جوانان و همینطور سرپرستی باشگاه استقلال. این در حالی بود که وزارت ورزش با توجه به بازنشسته بودن افشارزاده نمی‌توانستند او را به عنوان مدیر عامل معرفی کنند. نتیجه چه بود؟ مدیریت از راه دور بهرام افشارزاده. در روزهایی که پرویز مظلومی لیست خرید بازیکنان مورد نیاز خود را به مسئولان استقلال ارائه داد، بهرام افشارزاده، سرپرست باشگاه، در کشور آمریکا به سر می‌برد. مدیری که در این باشگاه بیشتر، سیاست نظارت از راه دور را در پیش گرفته و چندان کمک حال کادرفنی و استقلال نبوده است اما وزارت ورزش بر ابقای افشارزاده تاکید داشت.

هواداران استقلال که خود را شانس اول قهرمانی در دو جام می‌دانستند پس از شکست سنگین از پرسپولیس در شهراورد تهران، جام قهرمانی لیگ را از دست رفته می‌دانند و البته چندان هم به قهرمانی در جام حذفی امید ندارند زیرا ذوب‌آهن پس از عقب ماندن از کورس قهرمانی لیگ برتر، حالا تمرکز خود را روی جام حذفی گذاشته‌اند.

موج نارضایتی هواداران این باشگاه از عملکرد مدیران استقلال، نشان‌دهنده این نکته است که سیاست وزارت ورزش در ناتوانی از خصوصی سازی باشگاه و بعد از آن، حمایت از ابقای افشارزاده برای سرپرستی استقلال، غلط بوده است. در واقع می‌توان گفت یکی از اصلی‌ترین دلایل نتایج غیر قابل دفاع این تیم، تصمیمات عجیب وزارت ورزش بوده است که روی حکم سرپرستی افشارزاده تاکید داشته است. اکنون باید دید این تیم پر هوادار باز هم قربانی تصمیم‌های نه چندان منطقی خواهد شد یا اینکه هر یک از اعضای باشگاه سهم تقصیرهای خودش را در این شرایط بحرانی به گردن می‌گیرد و به دنبال فرافکنی نخواهد بود.

 ایلنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: