کد خبر: ۶۵۷۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸
تعداد بازدید: ۷۴۸
در کنگره بین المللی پوست و زیبایی عنوان شد؛
رئيس كنگره بين المللی پوست، زيبایی و ليزر، نسبت به تبعات کم توجهی پزشکان به بیماری های پوستی هشدار داد.
دكتر يحيي دولتي صبح شنبه در افتتاحیه کنگره بین المللی پوست، زیبایی و لیزر در هتل المپیک تهران، اظهارداشت: چيزي كه جامعه درماتولوژي دنيا به آن نياز دارد، توجه بيشتر پزشكان به بيماري ها و آسيب های پوستی است اما متاسفانه اين مسئله در حال حاضر بسيار كمرنگ شده و پزشكان و متخصصان پوست به يادگيري و بكارگيري روش هاي زيبايي پوست تمايل بيشتري يافته اند.

وی با بيان اينكه اين مسئله مختص ايران نيست و در همه كشورهاي دنيا اين تغيير رويه مشاهده مي شود، افزود: در گذشته هنگامي كه در كنگره هاي بين المللي شركت مي كرديم، حتي پشت در اتاقي كه در مورد بيماري هاي داخلي و پوست صحبت مي شد، جايي براي نشستن نبود و در اتاق هايي كه در مورد موضوعات زيبايي مانند پيلينگ پوست صحبت مي شد، چند نفر انگشت شمار نشسته بودند.

دولتی ادامه داد: اما اكنون اين رويه تغيير كرده و آنقدر بخش زيبايي پوست در كنگره ها پرطرفدار شده كه ديگر جايي براي نشستن نيست و در بخش بيماري هاي داخلي و پوست تعداد انگشت شماري حضور دارند.

وی با ذكر اين مطلب كه اين يک مشكل جهانی است كه پزشكان و متخصصان پوست ما را نيز درگير كرده است، گفت: اين روند بسيار بدی است چراكه اخلاق پزشكي حكم مي كند كه هر پزشک در درجه اول به رفع بيماری و آلام بیماران بپردازد، گرچه اعمال زيبايي نيز امري پسنديده است و متقاضيان خاص خود را دارد و حتي در مواردي براي رفع مشكلات ناشي از حوادث مختلف بكار مي رود، اما نمي تواند جاي وظيفه اوليه پزشكان را بگيرد.

رئيس كنگره بين المللي پوست، زيبايي و ليزر در مورد برگزاري اين كنگره نيز خاطرنشان كرد: اين كنگره بسيار مهمي است كه در آن ۴۳ سخنران از ۱۶ كشور آمريكا، آمريكاي جنوبی، آفريقا، انگلیس، سوئیس عراق، لبنان،فرانسه، استراليا و...حضور دارند و به ايراد سخنراني هايي در رابطه با تازه ترين دستاوردهاي حوزه درماتولوژي (بيماري هاي پوستي) و كاربرد ليزر در اين زمينه و در رابطه با اقدامات زيبايي مي پردازند.

دولتي با بيان اينكه افزايش ميزان ارتباطات بين المللي و تبادل دانش با جامعه علمي جهان و ارتقاي سطح دانش متخصصان ايراني از جمله اهداف برگزاري اين كنگره است، افزود: اين كنگره از سوي مركز آموزش و پژوهش بيماري هاي پوست و جذام برگزار می شود.

وي بيماری هاي پوستي، مسائل مربوط به ليزر، بيماري ليشمانيا (سالك)، درماتوپاتولوژي و آسيب شناسي پوست را از جمله محورهاي مورد بحث در اين كنگره عنوان كرد و گفت: حدود يازده پنل و كارگاه آموزشي در اين رابطه در جريان اين كنگره برگزار مي شود.

کنگره بین المللی پوست، زیبایی و لیزر تا ۲۹ فروردین در هتل المپیک تهران برپاست.

 شفاآنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: