کد خبر: ۶۵۷۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۳
تعداد بازدید: ۳۸۸
رئيس جمهوري در ديدار معاون رئيس جمهوري اندونزي:
رئيس جمهوري در ديدار معاون رئيس جمهور اندونزي شرايط براي جهش در همكاري هاي اقتصادي دوكشور را فراهم دانست و گفت: احقاق حقوق ملت فلسطين، ضرورت و پايه اصلي ثبات در منطقه است.
شرايط براي جهش در همكاري‌هاي اقتصادي ايران و اندونزي فراهم است/ احقاق حقوق ملت فلسطين، ضرورت و پايه اصلي ثبات در منطقه استحجت‌الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني عصر پنجشنبه به وقت محلي و در حاشيه اجلاس سران كشورهاي عضو سازمان همكاري اسلامي؛ در ديدار «محمد يوسف كلا» معاون رئيس جمهور اندونزي، روابط ايران و اندونزي را رو به گسترش و مثبت ارزيابي و بر توسعه همه جانبه مناسبات تهران – جاكارتا تأكيد كرد.
وي،با اشاره به اينكه امروز شاهد دوران جديدي در روابط خوب دو كشور هستيم، خاطر نشان كرد: رايزني و رفت و آمد مقامات و مسئولان ايران و اندونزي، مناسبات دوجانبه را تسريع مي‌كند و اميدواريم در حوزه همكاري‌هاي اقتصادي، گام هاي جدي و تازه‌اي از سوي دو كشور برداشته شود.
رئيس‌ جمهوري با اشاره به مذاكرات سال گذشته روساي جمهوري ايران و اندونزي در جاكارتا و رايزني در زمينه طرح‌ها و همكاري‌هاي متعدد ميان دو كشور، اظهار داشت: امروز با برداشته شدن تحريم‌ها و برقراري ارتباطات بانكي، بستر لازم براي ايجاد يك تحرك و جهش در همكاري‌هاي اقتصادي دو كشور فراهم شده كه بايد با استفاده از ظرفيت‌ها و پتانسيل‌ها، از اين فرصت براي توسعه روابط در همه عرصه‌ها استفاده كنيم.
دكتر روحاني با اشاره به اينكه ايران و اندونزي در زمينه‌هاي گوناگون از جمله انرژي و صنايع، گردشگري، همكاري‌هاي علمي، فرهنگي و تحقيقاتي پتانسيل‌هاي فراواني براي گسترش همكاري‌ها با يكديگر دارند؛ بر ضرورت فراهم كردن شرايط مناسب براي ارتباط بهتر بخش‌هاي خصوصي دو كشور با يكديگر تأكيد كرد.
رئيس‌ جمهوري با تقدير از تلاش‌هاي اندونزي براي احقاق حقوق ملت فلسطين، اين مسئله را ضرورت و پايه اصلي ثبات در منطقه دانست و اظهار داشت: همكاري ايران و اندونزي در حل و فصل مسايل منطقه‌اي، مبارزه با افراطي‌گري و تروريسم كه معضلي براي اسلام و جهان شده است، بسيار تأثيرگذار و مهم خواهد بود.
دكتر روحاني افزود: تلاش برخي كشورهاي غربي براي ايجاد گروه‌هاي تروريستي و استفاده از آنها در راستاي اهداف سياسي، امروز به تهديدي عليه خودشان تبديل شده و متأسفانه با وجود اين تجربه، برخي كشورهاي منطقه نيز در صدد استفاده ابزاري از تروريسم برآمده‌اند.
**تقويت روابط همه جانبه ميان دوكشور
«محمد يوسف كلا» معاون رئيس جمهوري اندونزي نيز در اين ديدار موفقيت جمهوري اسلامي ايران در مذاكرات با 1+5 و رفع تحريم‌ها را تبريك گفت و افزود: موفقيت ايران اين امكان را بوجود آورده تا از ظرفيت‌‌هاي بزرگ همكاري با ايران در راستاي تقويت روابط همه جانبه ميان دو كشور استفاده كنيم.
معاون رئيس جمهوري اندونزي با بيان اينكه جاكارتا و تهران همواره حامي روابط صلح‌آميز و همكاري ميان كشورهاي اسلامي بوده‌ اند، گفت: دو كشور بر مبارزه ريشه‌اي و فرهنگي با افراطي‌گري و تروريسم تأكيد دارند و كشورهاي بزرگ اسلامي و سازمان‌هايي نظير سازمان همكاري اسلامي بايد در اين زمينه فعال‌تر عمل كند.
يوسف كلا همچنين بر ضرورت توسعه همكاري‌ها و سرمايه‌گذاري‌هاي مشترك ميان دو كشور در بخش‌هاي مختلف از جمله انرژي و همكاري‌هاي آموزشي و فرهنگي تأكيد كرد.
وي در پايان از ديدار رئيس جمهوري اندونزي از كشورمان در آينده نزديك خبر داد.
منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: