کد خبر: ۶۵۷۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰
تعداد بازدید: ۵۸۰
تشخیص سرطان در شما اگرچه می تواند یک رویداد هولناک و وحشت آور باشد اما باید بدانید که برخی از انواع سرطان با در پیش گرفتن راهکارهای بسیار ساده در زندگی قابل پیشگیری است.
7 سرطان که با ورزش از شما دور می شوندبیش از نیمی از تمام مرگ و میرهای ناشی از سرطان با تمرین عادات زندگی سالم، قابل اجتناب است و این را جامعه سرطان آمریکا اعلام کرده است.

یکی از قوی ترین سلاح های مبارزه با سرطان ورزش است. در حالی که ورزش مزایای زیادی برای تناسب اندام، بهبود فشار خون و کنترل سطح قند خون و کاهش وزن دارد، می تواند خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان ها را نیز کاهش دهد به خصوص سرطان های کولون و سینه.

در اینجا هفت نوع سرطان که بنا به تحقیقات مختلف مشخص شده خطر ابتلا به آنها با ورزش کاهش می یابد، بیشتر معرفی شده است:

سرطان آندومتر: زنانی که به مدت ۱۵۰ دقیقه یا بیشتر در هفته ورزش می کنند، ۳۴ درصد کمتر از سایرینی که فعالیت بدنی ندارند، به سرطان آندومتر که پوشش داخلی رحم را دربر می گیرد، مبتلا می شوند و این را محققان دانشگاه ییل گزارش داده اند. این پژوهشگران همچنین اعلام کردند که زنان با شاخص توده بدنی کمتر از ۲۵، ۷۳ درصد کمتر از زنان دیگر که شاخص توده بدنی شان بالای ۲۵ است، به سرطان مبتلا می شوند.

سرطان معده: با توجه به مطالعاتی که در سال ۲۰۰۸ میلادی در مجله اپیدمیولوژی سرطان منتشر شده، افرادی که دارای سطح متوسط فعالیت فیزیکی در هفته هستند، ۵۰ درصد کمتر از سایرین به سرطان معده مبتلا می شوند. همچنین افرادی که ورزش های شدید هوازی را در طول هفته بیش از ۳ بار انجام می دهند در مقایسه با کسانی که کمتر از یک بار در ماه فعالیت فیزیکی دارند، ۲۰ تا ۴۰ درصد کمتر به سرطان معده مبتلا می شوند.

سرطان تخمدان: اگرچه مطالعات بیشتری مورد نیاز است، اما برخی شواهد نشان دهنده ارتباط بین ورزش و کاهش خطر ابتلا به سرطان تخمدان اپیتلیال است. زنانی که فعالیت های ورزشی با شدت بالا دارند، در مقایسه با زنانی که تحرک فیزیکی ندارند، کمتر در معرض خطر سرطان تخمدان تهاجمی هستند.

سرطان ریه: ورزش ممکن است خطر ابتلا به سرطان ریه در افراد سیگاری سابق را کاهش دهد. محققان دانشگاه مینه سوتا این نکته را اثبات کرده اند و دریافتند ورزش در سطوح بالا خطر سرطان ریه را چه در مردان و چه در زنان به میزان چشمگیری کاهش می دهد.

سرطان سینه: زنانی که سابقه خانوادگی ابتلا به سرطان سینه را دارند، با انجام ۲۰ دقیقه فعالیت بدنی متوسط تا شدید و آنهم ۵ بار در هفته، به همراه پیروی از شیوه های سالم زندگی، می توانند خطر ابتلا به این سرطان را از خود دور کنند. ورزش و فعالیت بدنی تغییرات هورمونی مرتبط با این سرطان را کاهش می دهد.

سرطان پروستات: مردانی که ورزش های منظم را دنبال می کنند، با کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات پیشرفته و مرگ ناشی از این بیماری مواجه هستند. حتی انجام فعالیت های روزمره مانند باغبانی، استفاده از پله به جای آسانسور و پیاده روی در طی روز این خطر را از مردان دور می کند.

سرطان روده بزرگ: افرادی که به دنبال عادات سالم در زندگی از جمله انجام ورزش به مدت ۳۰ دقیقه در روز هستند، کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ قرار می گیرند. در واقع ۲۳ درصد سرطان های کولورکتال بر اساس یافته های محققان قابل جلوگیری و بر اساس تغییر در عادات زندگی هستند.

مهر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: