کد خبر: ۶۵۶۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹
تعداد بازدید: ۳۶۷
بر اساس مصوبه مجلس 700 میلیارد ریال از محل عوارض بر مصرف آب شرب به طرح‌های آبرسانی روستایی و عشایری اختصاص یافت.
اختصاص 700 میلیارد ریال به طرح‌های آبرسانی روستایی و عشایرینمایندگان در ادامه بررسی لایحه بودجه تبصره 6 آن را به این شکل به تصویب رساندند که بر اساس آن: صددرصد(100%) وجوه دریافتی تا سقف هفتصد میلیارد (700.000.000.000) ریال از محل حساب مذکور صرفاً جهت آبرسانی شرب روستایی و عشایری اختصاص می‌یابد. اعتبار مذکور براساس شاخص کمبود آب شرب سالم بین استان‌های کشور در مقاطع سه‌ماهه از طریق شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور توزیع می‌شود تا پس از مبادله موافقتنامه بین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها و شرکتهای آب و فاضلاب روستایی استان‌ها هزینه شود. همچنین دولت می‌تواند دستگاههای اجرائی ذی‌ربط را موظف کند تا معافیت‌ها و تخفیفات مالیاتی و گمرکی را به صورت جمعی- خرجی در حسابهای مربوط ثبت نمایند و از درآمد حاصله تا سقف چهار هزار میلیارد ریال صرفاً بابت حمایت از توسعه و نگهداری شبکه های برق روستائی و تولید برق تجدیدپذیر و پاک توسط شرکت توانیر و سه هزار میلیارد ریال جهت نگهداری و به‌روزرسانی دستگاههای رادیویی و تلویزیونی با اولویت مناطق محروم و کمتر توسعه‌ یافته در اختیار سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران قرار می‌گیرد.

و به‌ وزارت کشور‌ (سازمان شهرداریها و دهیاریها) اجازه داده می‌شود در سال 1395 بیست‌درصد (20%) از وجوه تبصره (2) ماده (39) قانون‌ مالیات بر ارزش‌ افزوده معادل‌ هفت‌ هزار میلیارد (7.000.000.000.000) ریال که در اختیار آن وزارتخانه قرار می‌گیرد را برای کمک و تأمین ماشین‌آلات خدماتی و عمرانی شهر‌های زیر یکصد هزار نفر جمعیت و روستاها به نسبت هفتاد ‌درصد (70%) و سی درصد (30%) هزینه کند.

ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: