کد خبر: ۶۵۶۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴
تعداد بازدید: ۲۴۷۲
تعدادی از مالباختگان ثامن الحجج صبح امروز مقابل ساختمان بانک مرکزی در میرداماد تجمع کردند.
تجمع اعتراضی مالباختگان ثامن الحججطی ماه های پایانی سال گذشته تعاونی اعتبار ثامن الحجج منحل و مسئولیت بازپرداخت وجوه سپرده گذاران به بانک پارسیان واگذار شد.

طبق آخرین اطلاعیه بانک مرکزی تا کنون حدود 750 هزار حساب در تعاونی اعتبار ثامن‌ الحجج با ارزشی بیش از 9 هزارمیلیارد ریال تعیین تکلیف شده است.

همچنین براساس آخرین تصمیمات اتخاذ شده در خصوص ساماندهی این تعاونی از آغاز اردیبهشت ماه سال جاری سقف بازپرداخت وجوه سپرده گذاران  به 350 میلیون ریال برای هر مشتری افزایش خواهد یافت. در مورد ارقام بالاتر نیز در آینده نزدیک اطلاع رسانی خواهد شد.

و البته آن دسته از سپرده گذاران تعاونی مذکور که در مقابل سپرده خود تسهیلات نیز اخذ کرده اند و مانده طلب ناشی از تهاتر تسهیلات و سپرده های آنان حداکثر تا سقف 350 میلیون ریال می باشد،‌ می‌توانند بدون توجه به سقف سپرده، پس از اخذ گواهی تسویه از تعاونی برای دریافت وجوه مربوطه به بانک عامل مراجعه کنند.

براساس تصمیم بانک مرکزی، پس از تعیین تکلیف حساب های تا سقف 500 هزار ریال، حساب های تا سقف ‌20 میلیون ریال نیز که صاحبان آن ها تا نیمه اردیبهشت ماه سال جاری برای تسویه حساب به تعاونی مراجعه نکنند، بسته خواهد شد. ذکر این نکته ضروری است که وجوه مربوطه به این حساب ها در حساب متمرکزی در بانک عامل نگهداری و  برای بازپرداخت به مشتریان هنگام مراجعه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

گفتنی است، اشخاص حقیقی خارجی ‌مجاز که در تعاونی مذکور دارای حساب و سپرده هستند، می‌توانند با در دست داشتن مدارک ‌لازم پس از بستن حساب در تعاونی و دریافت گواهی تسویه، برای دریافت وجوه حساب های خود تا سقف 50 میلیون ریال به بانک عامل مراجعه کنند.

بانک مرکزی همچنین اعلام کرده به منظور نظارت دقیق بر اقساط دریافتی از محل تسهیلات تعاونی و استفاده از وجوه آن در پرداخت مطالبات سپرده گذاران، از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری، دریافت اقساط از مشتریان در بانک عامل امکان پذیر خواهد شد. بر این اساس لازم است تسهیلات گیرندگان از تعاونی با دریافت خلاصه پرونده تسهیلاتی خود از تعاونی، برای پرداخت اقساط و منظور نمودن مبالغ پرداختی درخلاصه پرونده تسهیلاتی خود، به بانک عامل مراجعه کنند.بدیهی است پرداخت اقساط مشتریان از تاریخ مقرر تنها در بانک عامل مورد پذیرفتی است.

اما با وجود اعلام این موارد از سوی بانک مرکزی و اجرای آن از طریق بانک پارسیان، امروز هم تعداد دیگری از سپرده گذاران تعاونی اعتبار ثامن الحجج مقابل ساختمان بانک مرکزی در میرداماد تجمع کرده و خواستار رسیدگی این بانک به مشکلشان شدند.

گفته می شود افرادی که این روزها در تجمعات ثامن الحجج شرکت می کنند سپرده های بالایی در این تعاونی داشته اند و هم اینک خواستار بازگشت سپرده هایشان هستند.

 تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
احمد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
0
1
خوب حق پایمال شدشونو میخوان مردم گرفتارن اگه پولهاشونو اونجا گذاشتن علتش رکود بی سابقه و نفس گیر این سالهای اخیر هست پس اون هم مقصرش دولت تدبیر و امید است
علی
Netherlands
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
0
1
کی به فکر من بیکار با5 نفر نان خور است مجبور شدم زمین کشاورزی ام به خاطر وضعیت کشاورزی که همه میدونند بفروشم و پولش را در ثامن الحجج به خاطر چند درصد سودش نه مجبور شدم چون اسمم بانک مرکزی گذاشته توی بدهکاران و اخه 9میلیون تومان وام گرفته بودم از بانک کشاورزی هیچ بانک دولتی به من وام نمیداد از روی اجبار و گرفتن وام به مبلغ 35 میلیون انهم سی درصد باز پرداخت ازمن گرفتن 60 تومان کل دارایم گذاشتم انهم که گیر کرده این دست پا زدن برای زندگی فقط برای زنده ماندن ایا مردی پیدا میشه مشکل ما راحل کنه البته تنها گسی که در این مملکت نیست مرد
مال باخته
United States
۰۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
0
1
چرا همه فکر میکنند بانک مرکزی داره از سپرده گزاران صیانت میکنه نه تازه همین پرداختها رو هم سود این چند ماه رو ندادن هم سپرده مدت دار.جریمه سنگین شدن همین که اکثر سپرده گزاران موسسه رقم بالای صد میلیون دارند که با ندادن سود پولهایمان نزدیک 15 % از ارزش پول هایمان کم شده و یه پول بسیار نجومی گیر موسسه ثامن الحجج و بانک مرکزی از دزدی از جیب مردم میاد 6 ماهه هیچ نهادی هیچ جوابی به مردم نداده و با اینهمه تجمع هیچ رسانه ای بدبختی ما مردم رو منعکس نمیکند از خدا میخواهم تمام پولهای دزدی شده از ما مردم راخرج دوا درمان تمام مصوبین و این نقشه دزدی شود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
0
4
لطفا منتشر کن. بانک مرکزی مانده حساب خالص من چقدر میشه؟
من 70500000 در این موسسه سپرده 5 ساله داشتم و همزمان 54 میلیون وام گرفتم 15 قسط آن( هر قسط تقربیا 1650000) را از محل سود سپرده و حدود 165 هزار تومان هر ماه ما به تفاوت می دادم . بعد از چند ماه بلاتکلیفی رفتم گواهی سپرده دریافت کنم گفتند خالص دریافتی شما می شود 19 میلیون . چطور چنین چیزی ممکن است تقریبا 21 میلیون کمتر از رقم محاسباتی مالی. گفتند ولی که شما در طول 15 ماه دادید بابت سود وام تان بود از اصل آن محاسبه نشد این چه دزدی در روز روشن است من تقریبا 25 درصد مبلغ وام را در طول15 ماه پرداخت کردم یعنی چی این مبلغ. ما باید اگر شکایتی داریم به کجا باید اعلام کنیم موسسه هر جور که خودش خواست محاسبه می کنند چرا جایی رسیدگی نمی شودموضوع اختلاف حساب بین مشتری و موسسه راکجا پیگیری کنیم بیشتر تجمعات امروز برای سپرده گذاران مبالغ بالا و اونهایی بود که همزمان سپرده و وام داشتند چرا رقم قابل توجهی از اونها توسط موسسه کسر شد لطفا منتشر کنید من 21 میلیون با این حساب بدون سود این چند ماه ضرر کرده ام . چرا پیگیری نمی کنید چندین بار پیام دادم ولی هیچ کدام را پیگیری نمی کنید موسسه هر جور که خواست اصل پول را کسر کرد بنده طی 15 ماه 24750000 پول قسط دادم یک ریال سود نگرفتم 70500000 سپرده داشتم و 54000000 وام آیا خالص این رقم می شود 19 میلیون . چرا بانک مرکزی پیگیری نمی کند چرا مانده حساب را بانک مرکزی یا یک نهاد بیطرف با استاندارد از قبل تعیین شده محاسبه نمی شود ما باید شکایتمان را کجا مطرح کنیم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
0
0
. سلام- برای چندمین بار مشکلم را مطرح می کنم ولی ترتیب اثر ندادید .از بانک مرکزی و ودولت که ناامید شدیم چون قرار نیست مشکل سپرده گذاران ثامن الحجج را حل و فصل کند . مشکلات عمده سپرده گذاران ثامن الحجج 1- تاخیر طولانی در باز پرداخت سپرده ها 2- تعلق نگرفتن سود بعد از بهمن ماه سال 94 ، 3- کاهش نرخ سود برای ماههای قبل از بهمن 94، 4- تهاتر بی حساب و کتاب سپرده و وام ، سپرده گذارانی که همزمان وام نیز دارند بیشتر ضرر را کرده اند، بنده 70500000 تومان سپرده در این موسسه داشتم و 54 میلیون تومان وام گرفتم . بنده از محل سود سپرده و پرداخت ما به تفاوت 165 هزار تومانی ، 15 قسط 1650000 پرداخت کردم ، جمعا 24750000 تومان ، اما در زمانی دریافت گواهی تسویه نه تنها سود چند ماه را ندادند و سود ماه قبل ا بهمن 94 را کاهش دادند تمام مبلغی که بنده پرداخت کرده بودم را به حساب سود وام 54 میلیون لحاظ کرده و خالص گواهی تسویه بنده را فقط 19 میلیون لحاظ کردند با این وضعیت بنده 22 میلیون تومان بدون احتساب سود چند ماه ضرر کردم این شیوه تهاتر دلبخواهی و بدون نظارت بانک مرکی و در حقیقت با چراغ سبز بانک مرکزی صورت گرفته ،بنده و خیلی از سپرده گذارانی که همزمان وام داشتند بیشترین ضرر می کنیم ثانیا به علت پرداخت نکردن اقساط جریمه دیر کرد از ما دریافت شده است در صورتی که ما از محل سود سپرده اقساط را پرداخت می کردم کجاست نظارت و عدالت !
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: