کد خبر: ۶۵۶۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵
تعداد بازدید: ۲۲۲
بانک ها و موسسات مالی و اعتباری برای دور زدن قانون نرخ سود، از روش جدیدی استفاده می کنند.
تغییر ماهیت سپرده یکساله به کوتاه مدت حربه جدید بانکی ها برای دور زدن قانون کاهش نرخ سود توسط شورای پول و اعتباری همچنان با بی توجهی بسیاری در بانک ها و موسسات مالی و اعتباری همراه است. 

بانک مرکزی از حدود دو سال پیش همواره در حال کاهش نرخ سود سپرده ها و تسهیلات در بانک ها و موسسات مالی و اعتباری است. 

هدف نهایی بانک مرکزی از این اقدام که همه اقتصاددانان متفق القول از آن حمایت می کنند کاهش بهای تمام شده پول و همچنین کاهش نرخ سود تسهیلات مخصوصا برای واحد های تولیدی می باشد. 

در این بین بانک ها یکی یکی راه های فرار از تبعیت از نرخ های مصوب بانک مرکزی را پیدا کرده و با کپی برداری از یکدیگر آن را اجرا کردند. 

از میان انواع روشهایی که برای دور زدن قانون نرخ سود توسط بانک ها و موسسات ابداع شد تغییر ماهیت حساب یکساله به کوتاه مدت بود. 

در این روش بانک و موسسات اعتباری حساب یکساله با نرخ مصوب بانک مرکزی برای مشتری باز می کند و به وی اعلام می کند می توان از این حساب همانند حساب های کوتاه مدت استفاده کنید! 

به عبارت دیگر می توان برای حساب بلندمدت کارت عابر بانک داشت و حتی واریز و برداشت هم کرد! 

این در حالی است که اصولا حساب یکساله بدین منظور طراحی شده که بانک برای مدت بیشتری روی سپرده مشتری حساب کند و با خیال راحت از ماندگار بودن آن، به مشتریان دیگر تسهیلات دهند. 

به گزارش اخبار بانک، بانک مرکزی با وجود گذشت بیش از یکسال از اینگونه حربه ها هنوز برخوردی با این بانک ها و موسسات مالی و اعتباری نداشته است.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: