کد خبر: ۶۵۶۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷
تعداد بازدید: ۸۷۶
مدیر کل امور تربیتی و مشاوره هدایت تحصیلی آموزش و پرورش از تدوین 9 جلد کتاب برای کمک به هدایت تحصیلی دانش‌آموزان از پایه اول ابتدایی تا نهم خبر داد.
تدوین 9 جلد کتاب جدید برای کمک به هدایت تحصیلی دانش‌آموزان مرتضی شکوهی مدیر کل امور تربیتی و مشاوره هدایت تحصیلی آموزش و پرورش صبح امروز در نشست خبری با موضوع تدوین شیوه‌های جدید هدایت تحصیلی و بررسی برنامه‌ها در هفته مشاغل با بیان اینکه بحث هدایت تحصیلی به سبب اهمیت آن بیشترین حجم کاری را برای تدوین آئین نامه‌ای مناسب به خود اختصاص داده است، گفت: الزام داشتیم بحث هدایت تحصیلی مبتنی بر سند تحول و برنامه درسی ملی باشد به همین جهت این فرآیند از پایه دهم به نهم منتقل شد.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی 94-95 هدایت تحصیلی در پایه دهم بود و دانش‌آموزان رشته تخصصی خود را از پایه یازدهم آغاز می‌کردند اما با توجه به تغییراتی که در حال انجام است دانش‌آموزان از این به بعد از سال دهم و همزمان با ورود به دوره دوم متوسطه رشته تخصصی خود را انتخاب خواهند کرد.

شکوهی ضمن اشاره به اینکه هدایت تحصیلی بحثی فرآیندی و کار هدایت تحصیلی باید از اول ابتدایی آغاز شود تا به این وسیله حداقل‌ آمادگی لازم برای انتخاب صحیح به دست آید گفت: در این 8 سال 9 جلد کتاب برای 9 پایه تحصیلی آماده می‌شود و هر سال یکی از این کتابها در مدارس تدریس می‌شود تا بحث هدایت تحصیلی به طور جدی‌تر و آگاهانه تر مورد توجه قرار بگیرد.

تغییرشاخص های مربوط به هدایت تحصیلی
مدیرکل امورتربیتی و مشاوره به تغییر شاخص ها در بحث هدایت تحصیلی اشاره داشت و بیان کرد: در بحث هدایت تحصیلی از 100 نمره ،50 نمره شاخص  اختصاصی است که این 50 نمره به 35 کاهش یافته است و قرار براین است که برای  دانش آموزان در سال تحصیلی 95-96دوره اول متوسطه ملاک قرار گیرد.

افزایش حضور مشاوران برای هدایت تحصیلی از سال تحصیلی آینده
مدیر کل امور تربیتی و مشاوره هدایت تحصیلی آموزش و پرورش گفت: در مقطع متوسطه همه مدارس دارای مشاور هستند و هیچ مدرسه‌ای بدون مشاور وجود ندارد. چرا که کار هدایت تحصیلی بر عهده این افراد می‌باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به ازای هر 15 نفر یک مشاور در مدارس وجود دارد، تصریح کرد: در سال تحصیلی آینده قرار بر این است که به ازای هر 12 نفر  یک ساعت مشاوره وجود داشته باشد و در حال حاضر برای دوره دوم متوسطه 17 هزار مشاور در سطح کشور داریم که البته این تعداد نفرات کافی نیست.

وی تصریح کرد: طبق نظام 3-3-6 دانش‌آموزان تا نهم باید دوره عمومی را بگذرانند و بر این مبنا هدایت تحصیلی نیز باید در سال نهم انجام شود و تغییراتی که در حال حاضر صورت گرفته هم بر این مبنا بوده است.

وی در خصوص انتخاب رشته و بحث هدایت تحصیلی برای هنرستان‌ها نیز گفت: هدایت تحصیلی در این شاخه به سمتی می‌رود کهمجموعه مدرسه در انتخاب دخیل باشند یعنی بررسی تخصصی نظر معلمان،‌ نظر دانش‌آموزان و والدین مورد توجه قرار می‌گیرد و با توجه به ظرفیت توسعه متوازن انتخاب‌ رشته‌ها انجام می‌شود.

 باشگاه خبرنگاران جوان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: