کد خبر: ۶۵۶۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵
تعداد بازدید: ۶۱۲
حضور میدانی دولتمردان در سراسر كشور
رئیس جمهوری هفته گذشته در مراسمی از دستاوردهای جدید صنعت هسته ای كشور رونمایی كرد و همزمان وزیران دولت تدبیر و امید به نقاط مختلف سفر كردند؛ در این سفرها ظریف در رامسر در نشست دیپلماسی شركت كرد،علوی با استقبال گرم مردم هویزه مواجه شد و فانی به معلم فداكار در خاش ادای احترام كرد.
دیپلماسی در رامسر/استقبال از علوی در هویزه و ادای احترام فانی به معلم فداكار در خاش در هفته گذشتههفته گذشته از تازه ترین دستاوردهای دانشمندان ایران اسلامی در حوزه صنعت هسته‌ای، با حضور حجت الاسلام والمسلمین دكتر حسن روحانی رونمایی شد.
دكتر روحانی در این مراسم از دستگاه های جدید «زونال سانتریفیوژ» ، «اولتراسانتریفیوژ» و مجتمع های «سوخت تست راكتورهای قدرت» و «سوخت تست راكتور مدرن شده اراك» رونمایی كرد.
'زونال سانتریفیوژ ها' بیشتر در تولید محصولات ژن درمانی و واكسن های ویروسی بكار می رود و می تواند به مدت طولانی به كار گرفته شود. از این نوع سانتریفیوژ در تولید انبوه واكسن هایی مانند هاری، آنفلوآنزا، هپاتیت ب و مننژیت استفاده می شود.
«اولترا سانتریفیوژها» برای دوران در دورهای خیلی بالا( 50 هزار دور بر دقیقه) طراحی شده اند و از آنها برای جداسازی در مقیاس تحقیقاتی و در زمینه های بیولوژی و بیوشیمی مانند جداسازی ذرات ریز در حد و اندازه ویروسها، پروتئین ها، RNAها و DNAها استفاده می شود.
رئیس جمهوری همچنین در این مراسم از سه عنوان كتاب «دانشنامه حفاظت و امنیت هسته ای» ، «صنعت هسته ای؛ شاهكار ایرانی» و «برخوردهای دوگانه آژانس بین المللی انرژی اتمی با كشورهای مظنون به فعالیت در زمینه تسلیحات هسته ای و یا داشتن خطاهای پادمانی» رونمایی كرد.
دكتر روحانی همچنین از طریق ویدئو كنفرانس «سایت هسته ای پسمان گور» در منطقه انارك را افتتاح كرد.
سایت هسته ای پسمان گور مدیریت مركزی پسماندهای پرتو زای ایران را بر عهده دارد.
هفته گذشته همچنین وزیر امورخارجه در سفر به رامسر نشستی سه جانبه با وزرای خارجه آذربایجان و تركیه با موضوع خاص قره باغ داشت.
دكتر محمد جواد ظریف با بیان اینكه تصمیمات خوبی برای همكاری سه جانبه گرفته شد اظهاركرد: برای اطمینان از تصمیمات اتخاذ شده در اجلاس، مقرر شد كمیته راهبری تشكیل شود. 
به گفته ظریف برخی از تصمیماتی كه در نشست های قبلی اتخاذ شده بود اجرایی نمی شد و برای اطمینان از اجرایی شدن تصمیمات این نشست ها، كمیته راهبری دائمی متشكل از معاونین سیاسی وزرای خارجی سه كشور تشكیل گردید. 
وزیر امورخارجه همچنین از امضای دو سند همكاری در نشست وزرای خارجه سه كشور ایران، آذربایجان و تركیه در رامسر خبر داد.
ظریف در پایان چهارمین نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، آذربایجان و تركیه با اشاره به برگزاری این اجلاس اظهار داشت: همكاران ما در روزهای گذشته بر روی دو سند كار كرده بودند كه در این اجلاس این اسناد به تصویب رسید. 
وزیر امور خارجه گفت: در بیانیه اجلاس بر اصول مشتركی كه همه به آن پایبند هستیم تاكید شده و همچنین در آن ، همكاری هایی كه قرار است سه كشور با هم داشته باشند مورد تاكید قرار گرفته است. 
ظریف ادامه داد: سندی دیگر كه در دو روز گذشته بر روی آن بحث شده و مورد توافق قرار گرفته بود سند برنامه مشترك كاری دو سال آینده بود و در آن، توافق كردیم كه چه اقداماتی و در چه حوزه هایی انجام دهیم. 
وی حوزه های همكاری سه كشور را ترانزیت، انرژی، توریسم و مسائل فرهنگی عنوان كرد و اظهارداشت: یكی دیگر از توافقات سه كشور همكاری برای تامین صلح و امنیت در منطقه بود كه در این زمینه هم بحث های خوبی مطرح شد.
رییس دستگاه دیپلماسی كشور ادامه داد: در این نشست ، همه طرف ها بر مواضع مشترك و رعایت حقوق بین الملل ، اجرای صحیح توافقات بین المللی مثل برجام و تعهداتی كه كشورها در برجام داده اند، مورد تاكید قرار گرفت. 
به گفته ظریف همچنین در این نشست بر تضمین اتحاد كشورهای اسلامی به ویژه در اجلاس سازمان همكاری اسلامی در استانبول، همچنین آتش بس و حل و فصل مسالمت آمیز منطبق بر حقوق بین الملل اختلافات از جمله در قره باغ كه امنیت منطقه را با نگرانی مواجه ساخته تاكید شد و این موضوعات مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت. 
اما هفته گذشته عشایر مرزنشین هویزه از وزیر اطلاعات دولت تدبیر و امید كه سرگرم یك سفر رسمی در خوزستان بود با یزله و سرودهای حماسی استقبال كردند.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی در بدو ورود به هویزه در حسینیه انصارالحسین این شهر از سوی بزرگان و سران عشایر عرب منطقه به گرمی مورد استقبال قرار گرفت. 
عشایر عرب زبان منطقه در حالی كه بیرق های عشیره خود را به همراه داشتند با انجام حركات شادمانه (یزله) و سرودن اشعار عربی و حماسی، حضور وزیر اطلاعات دولت و تدبیر را در شهرمرزی حماسه آفرین هویزه در زمان هشت سال دفاع مقدس، پاس داشتند و خرسندی خود را از حضور وی در منطقه ابراز نمودند.
مردم منطقه بخصوص جوانان با اشعاری حماسی به زبان عربی بیان داشتند 'ما خوزستانی ها افتخار می كنیم كه ایرانی هستیم و در جمهوری اسلامی ایران زندگی می كنیم ، ما مردان انقلاب، امام و رهبر انقلاب هستیم و تا پای جان ایستاده ایم'. 
وزیر اطلاعات نیز به احساسات پاك مردم كه از ساعت ها قبل منتظر ورود وی بودند پاسخ داد.
در این آیین همچنین شهر هویزه به عنوان شهر خون و حماسه و ایثار و سرزمین خون شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس معرفی شد.
وزیر اطلاعات هفته گذشته برای نشست با نخبگان و سران عشایر عرب وارد شهر هویزه شد.
علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش نیز هفته گذشته سفری به خاش سیستان و بلوچستان داشت .
فانی در این سفر بر مزار معلم ایثار و فداكار حمید رضا گنگو زهی حاضر و با قرائت فاتحه به كار بزرگ این معلم فداكار ادای احترام كرد.
هفته گذشته معاونین رئیس جمهوری ، وزیران و معاونان آنها در سفر به دهها شهر و روستا از نزدیك مشكلات و كاستی های معیشتی مردم را بررسی كردند .
در سفری كه وزیر ورزش و جوانان به یزد و شهرها و روستاهای توابع داشت كاستی های محیط های ورزشی مورد توجه قرار گرفت .
وی در سخنانی گفت: باید بستر ورزش برای همه فراهم شود زیرا با توسعه آن در بین آحاد جامعه و قرار گرفتن در سبد خانواده ها، بسیاری از ناهنجاری ها، آسیب های اجتماعی و بزهكاری ها كاهش پیدا خواهد كرد.
شهیندخت مولاوردی معاون امورزنان و خانواده ریاست جمهوری هفته گذشته به چند منطقه استان البرز سفر داشت .
او با بیان اینكه كنترل آسیب های اجتماعی همواره از دغدغه های مسئولان در كشور است ،گفت: دولت تدبیر و امید برای كاهش آسیب های اجتماعی به ویژه در بخش زنان در دو سال گذشته اقدامات موثری انجام داده است.
هفته گذشته رضا ملك زاده معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشكی سفری به سمنان داشت و معاون وزیرصنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع كوچك و شهرك های صنعتی نیز در سفر به بندرعباس مشكلات این صنایع را مورد بررسی قرار داد.
همچنین محمد حسین مقیمی معاون سیاسی وزیر كشور سفری به اصفهان داشت . 
او اعلام كرد : وزارت كشور درحال گفتگو و تعامل با شورای نگهبان برای رسیدن به نظر واحد درباره منتخب سوم شهر اصفهان در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی است.
همچنین معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر به خرم آباد ، معاون وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی در سفر به آبادان و اهواز ، معاون سیاسی وزیر كشور در سفر مشهد ، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شركت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در سفر به بندرعباس ، معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی در سفر به شیراز ، معاون وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشكی و رئیس سازمان غذا و دارو در سفر به بوشهر تلاش كردند به موضوعات حوزه عملیاتی وزارتخانه های متبوع با هدف رفع مشكلات مردم بپردازند.
منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: