کد خبر: ۶۵۶۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹
تعداد بازدید: ۹۹۷
وثیقه نقدی تسهیلات جدیدترین واژه ابداعی بانک ها و موسسات اعتباری به جهت دور زدن قانون است.
واژه جدید بانکی ها برای دور زدن قانون!؛ وثیقه نقدی تسهیلاتبانک ها و موسسات مالی و اعتباری همواره تلاش می کنند راه هایی برای دور زدن قانون و به خصوص درباره نرخ تسهیلات از خود ابداع کنند. 

پس از ابلاغیه بانک مرکزی مبنی بر کاهش نرخ سود سپرده های و تسهیلات از ابتدای اسفند ماه سال گذشته برخی بانک ها و موسسات مالی و اعتباری روش جدید از خود ابداع کردند. 

وثیقه نقدی تسهیلات تازه ترین روش و واژه ای است که بسیاری از بانک ها و موسسات مالی و اعتباری به تازگی وارد فرهنگ لغت شعب خود برده اند و مشتریان این واژه را در چند ماه اخیر بسیار شنیده اند. 

پیش از این اگر شخصی خواهان دریافت تسهیلات بود باید به عنوان ضامن از چک، سفته، وثیقه ملکی و ... استفاده تا بتواند تسهیلاتی را از بانک دریافت کند. 

اما پس از دستور بانک مرکزی به جهت پرداخت تسهیلاتحداکثر با نرخ ۲۰ و ۲۲ درصدبانکی ها دیدند اگر با این نرخ های بخواهد تسهیلات بدهند عملا ضرر می کنند. 

به همین علت وثیقه نقدی تسهیلات را به شعب خود بخشنامه کرده و از کارکنان خود خواستند در صورتی که کسی بخواهد تسهیلات دریافت کند الزاما باید درصدی از تسهیلات خود را بصورت وثیقه نقدی به بانک داده و مابقی وثیقه را نیز به صورت چک و سفته به بانک بدهد. 

جالب تر اینکه وثیقه نقدی تسهیلات هیچ گونه سودی تا پایان مدت قرار داد تعلق نگرفته و در حساب قرض الحسنه نگهداری می شود. 

بانک مرکزی نیز هنوز واکنشی درباره این نوع وثیقه از خود نشان نداده و احتمالا هم دربرابر این دور زدن بانک ها نمی تواند موضع خاصی اتخاذ کند.
منبع: اخبار بانک
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: