کد خبر: ۶۵۶۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۵
تعداد بازدید: ۲۸۸
حق شناس: هیچ نهادی در کشور نمی تواند مانع نظر و اراده مردم شود
ایرنا نوشت:عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: با توجه به جایگاه والای مردم در نظام جمهوری اسلامی و در قانون اساسی هیچ نهادی در کشور نمی تواند مانع اجرای نظر و رای مردم شود.

محمدجواد حق شناس عصر جمعه در همایش اصلاح طلبان و حامیان دولت در شهركرد افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران این افتخار را دارد كه در قانون اساسی آن به حضور و نقش بی بدیل مردم در تصمیم سازی های مهم پرداخته شده است.

وی ادامه داد: در قانون اساسی به صراحت آمده كه مردم صاحب كشور و انقلاب هستند و كسی حق ندارد برای آنها تصمیم بگیرد.

حق شناس با اشاره به رای و اراده مردم در انتخابات متعدد كشور گفت: روسای جمهور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا با رای مستقیم مردم انتخاب می شوند و این امر نشان دهنده جایگاه والای مردم در نظام است.
این فعال سیاسی با تاكید بر حفاظت و مراقبت از آرای مردم در عرصه انتخابات، اظهار كرد: انتظار می رود نهادهای مربوطه در این خصوص اهتمام بیشتری به كار گرفته و به وظایف خود به خوبی عمل كنند.

حق شناس، انتخابات را از بزرگترین دستاوردها و پیچیده ترین ابداعات بشری دانست و افزود: برگزاری انتخابات سبب شده در بیشتر كشورهای جهان خواست و اراده مردم حاكم شود و در ایران با قیام مشروطه این سنت حسنه در كشور شكل گرفت.

وی در ادامه انقلاب اسلامی را یك حركت اصلاح طلبانه در تاریخ اسلام و ایران دانست و تصریح كرد: مردم خواهان اصلاح كشور و مقابله با فساد رژیم پهلوی بودند و با انقلاب، اراده خود را در تغییر جهت حركت كشور نشان دادند.

حق شناس در خصوص نقش مردم چهارمحال و بختیاری در عرصه های مهم تاریخ كشور گفت: حضور در قیام مشروطه، نقش آفرینی در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و صحنه های سیاسی از عرصه هایی بوده كه مردم این استان در این رویدادها همواره پیشرو بوده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: