کد خبر: ۶۵۶۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۲
تعداد بازدید: ۴۷۹
فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنعتی هند(فیكی ) اعلام كرد هیئتی از نمایندگان شركت های بزرگ بخش خصوصی این كشور در زمینه نفت ،گاز و انرژی «دار مندراپرادهان » وزیر نفت و گاز طبیعی را در سفر به ایران همراهی می كنند.
نمایندگان شركت های بزرگ بخش خصوصی هند در راه ایران«فیكی» بعدازظهر جمعه پیش از سفر وزیر نفت و گاز طبیعی به ایران دربیانیه ای اضافه كرد این هیئت بخش خصوصی به ریاست «وای .كی .مودی » رئیس سابق بزرگترین نهاد بازرگانی و صنعتی هند و رئیس اجرایی شركت جی.ایی.ایی.سی.ال. (GEECL)، عازم ایران است .
نمایندگان شركت های بزرگ هندی از قبیل گروه اسار (Essar Group)، صنایع رلاینس (Reliance Industries Ltd.)، لارسن اند توبرو (Larson & Toubro-L&T)، جان انرژی (John Energy) و دیپاك نیترات (Deepak Nitrite) به همراه این هیئت به ایران سفر می كنند.
فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنعتی هند این سفر را گام مهمی برای تضمین رشد اقتصادی هند و افزایش واردات نفت هند از ایران می داند.
در ادامه این بیانیه آمده است:ارزش واردات نفت از ایران پیش از اعمال تحریم های بین المللی حدود 12 میلیارد دلار بود كه درحال حاضر این میزان به نصف كاهش یافته است .
درادامه این بیانیه اظهار امیدواری شده است كه گسترش روابط ایران و هند فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری 2 كشور فراهم كند.
منابع مطلع در دهلی نو اعلام كردند كه وزیر نفت و گاز طبیعی هند امشب در راس هیئتی بلند پایه بمنظور توسعه همكاری ها در بخش انرژی از جمله توسعه میدان گازی فرزاد ب ،خرید بیشتر نفت از ایران و بازدید از بندر چابهار به ایران سفر می كند.
سفر وزیر نفت هند به ایران نخستین سفر یك وزیر هندی بعد از برجام و لغو تحریم ها می باشد.
منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: