کد خبر: ۶۵۶۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۱
تعداد بازدید: ۶۲۴
میانگین قیمت نفت خام در سال گذشته میلادی با 42 دلار کاهش نسبت به سال 2014 به 52 دلار در هر بشکه رسید .
بازنگری 4 موسسه مهم در پیش بینی قیمت نفت در سال 2016/ طلای سیاه باز هم سقوط می کند؟بررسي ها نشان مي دهد در حالي كه قيمت نفت كاهشي 42 دلاري را در سال گذشته ميلادي نسبت به مدت مشابه سال پيش از آن تجربه كرده است اما روند كاهشي قيمت نفت در سال 2106 نيز تداوم خواهد داشت. تجديد نظر موسسات معتبر در قيمت نفت نشان مي دهد وضعيت اين بازار آشفته تر از براوردهاي احتمالي در استانه سال جديد ميلادي است .

 به گزارش خبرآنلاين، برآوردها نشان مي دهد ميانگين پيش بيني ها براي سال 2016 ميلادي 41 دلار براي هر بشكه نفت است . كمترين برآورد به بانك جهاني تعلق دارد . اين بانك قيمت 37 دلار در هر بشكه را پيش بيني كرده است . از سوي ديگر صندوق بين المللي پول اين رقم را 50.4 دلار در هر بشكه براورد نموده كه اين رقم نيز بالاترين رقم برآورد شده در اين ميان تلقي مي شود .

گلدمن ساكس با استناد به اينكه اتفاقي در قيمت نفت در ماه هاي اخير رخ نداده است ، تاكيد كرده نمي توان در چنين شرايطي انتظار افزايش قيمت نفت را داشت . نكته مهم در اين راستا عدم اتخاذ تصميمي مشخص براي كاهش توليد نفت در اجلاس اخير اوپك است . بر اساس اعلام گلدمن ساكس انباشت نفت به گونه اي است كه ذخاير به ظرفيت عملياتي خود نزديك شده اند لذا ضروري است كه قيمت نفت كاهش بيشتري يابد تا از حجم توليد كاسته شود .

انتظار مي رود رسيدن قيمت نفت به 20 دلار مي تواند توليدكنندگان را نسبت به كاهش توليد نفت مجاب كند . هر چند صندوق بين المللي پول بيشترين قيمت را براي هر بشكه نفت پيش بيني كرده است اما بايد در نظر داشت كه اين نهاد كف قيمت در سال آينده را 20 تا 30 دلار تعيين كرده است . موسسه مالي مورگان استنلي افزايش ارزش دلار را عمده ترين دليل كاهش قيمت نفت در سال 2016 مي داند و با استناد به اين نكته رسيدن قيمت هر بشكه نفت به 20 دلار را امكان پذير اعلام كرده است .  

جدول زير پيش بيني چهار موسسه بين المللي معتبر از قيمت نفت را در سال  2016 نشان مي دهد :

 

نام موسسه

آخرين پيش بيني قيمت برنت در سال 2016

تاريخ انتشار

پيش بيني قيمت برنت در گزارش هاي پيشين

تاريخ انتشار

اداره اطلاعات انرژي آمريكا

38

فوريه

40

ژانويه

صندوق بين المللي پول

50.4

ژانويه

56.42

جولاي

بانك جهاني

37

ژانويه

51

اكتبر

گلدمن ساكس

39

مارس

49.5

سپتامبر

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: