کد خبر: ۶۵۵۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۹
تعداد بازدید: ۶۰۸
آغاز دوباره مناسبات علمی ایران و ایتالیا با برگزاری اولین نشست کمیته همکاری های علمی دو کشور رقم خورد.
آغاز دوباره همکاری علمی ایران و ایتالیا آغاز دوباره مناسبات علمی ایران و ایتالیا با برگزاری اولین نشست کمیته همکاری های علمی دو کشور رقم خورد.

اولین نشست کمیته مشترک همکاری های علمی و فناری ایران و ایتالیا به ریاست دکتر 'وحید احمدی' معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم و پروفسور 'فدریکو سینک پالمی' مدیرکل ارتقا، برنامه ریزی و هماهنگی همکاری های پژوهشی وزارت آموزش و تحقیقات ایتالیا در محل وزارت علوم برگزار شد.

پیرو تفاهم نامه های همکاری علمی و فناوری بین ایران و ایتالیا در سال گذشته که به امضای وزرای علوم دو کشور رسیده بود، اولین نشست کمیته مشترک همکاری های علمی دو کشور با حضور سفیر و رایزن علمی و فرهنگی ایتالیا در ایران، روسای تعدادی از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی آن کشور و روسای دانشگاه های صنعتی شریف، صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی، یزد و نمایندگانی از دانشگاه تربیت مدرس، پژوهشگاه ملی ژنتیک و زیست فناوری در محل وزارت علوم برگزار شد و طرفین در خصوص راهکارهای عملیاتی همکاری های پژوهشی و فناوری بحث و تبادل نظر کردند.

معاون پژوهشی وزارت علوم به برنامه های این وزارتخانه در مسیر تقویت همکاریهای علمی دانشگاهی بین المللی در راستای دیپلماسی علمی کشور اشاره کرد و گفت: اراده دو کشور ایران و ایتالیا بر افزایش همکاری های علمی است از همین رو ضرورت دارد هرچه سریعتر الگو و مدل این همکاری را تعریف کنیم.

وحید احمدی افزود: تبادل دانشجوی بورسیه دکتری، اعزام دانشجویان دکتری و اعضای هیئت علمی برای فرصت های مطالعاتی و انجام پروژه های مشترک تحقیقاتی از الگوهای مرسوم همکاری های پژوهشی و فناوری ایران با کشورهای دیگر است، همچنین همکاری مشترک پارک های علمی و فناوری و شرکت های دانش بنیان نیز می تواند در اولویت این همکاری ها قرار گیرد.

مدیرکل ارتقا، برنامه ریزی و هماهنگی همکاری های پژوهشی وزارت آموزش و تحقیقات ایتالیا نیز در این جلسه ضمن تاکید بر آمادگی ایتالیا برای گسترش مناسبات علمی با ایران، برخورداری دو کشور ایران و ایتالیا از میراث غنی فرهنگی را یادآور شد و آن را یک بستر مهم برای تقویت این همکاری ها دانست.

پروفسور فدریکو سینک پالمی تاکید کرد: ایران و ایتالیا تا سال 2007 با یکدیگر همکاری علمی و فناوری داشتند و اکنون مهم ترین نکته این نشست آغاز دوباره این مناسبات و اعتماد به یکدیگر است زیرا در صورت اعتماد مشترک، می توان سطح مناسبات را از کم شروع کرد و سپس افزایش داد.
 ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: