کد خبر: ۶۵۵۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸
تعداد بازدید: ۲۷۴
رییس جمهوری گفت: تراز تجاری ایران سال گذشته برای نخستین بار در تاریخ انقلاب مثبت شد و صادرات غیرنفتی بر واردات غیرنفتی پیشی گرفت.
رییس جمهوری: تراز تجاری ایران سال گذشته برای نخستین بار در تاریخ انقلاب مثبت شدحجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در نشست با وزیر، معاونان و مدیران ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: سال گذشته صادرات غیرنفتی ایران 42 میلیارد دلار و واردات غیرنفتی 41 میلیارد دلار بود. 
وی با تاکید بر این که این پیشرفت ها در سایه حمایت و حضور مردم، وحدت و یکپارچگی است، خاطرنشان کرد: نباید نظرهای مختلف به جدایی و تفرقه تبدیل و فکر ما به حاشیه سازی مشغول شود. 
رییس جمهوری همچنین گفت: نباید اجازه دهیم فضای امید و تلاشی که به وجود آمده از بین برود.
روحانی تصریح کرد: زمان انتخابات رقابت و بحث کنیم اما وقتی انتخابات به پایان رسید دیگر نباید آثارش ادامه یابد تا به انتخابات بعدی برسد. 
وی اظهارداشت: فضای امروز پس از برجام باید مورد بهره برداری و استفاده قرار گیرد، در این فضا باید سرمایه داخلی را جذب کنیم؛ حوزه ای که در این فضا بیشتر از حوزه های دیگر باعث تحولات صنعتی، فناوری و علم و دانش شود، آی تی و آی سی تی است. 
رییس قوه مجریه با بیان این که هر موضوع و علمو دانشی اگر در انحصار قرار گرفت با مشکل مواجه می شود، گفت: پیشرفت در رقابت سالم بوجود می آید و اگر موضوعی در انحصار دولت یا نهادی باشد دردسر ایجاد می کند، اگر اکنون در دنیا رقابت نبود آیا شما با همین قیمت خدمات ارتباطی به مردم ارائه می کردید؟ رقابت باعث می شود که قیمت را کاهش دهید و کیفیت را بالا ببرید. 
روحانی در ادامه سخنان خود به شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و یادآور شد: قدم های خوبی در این زمینه برداشته و چارچوب های آن تصویب شده است، باید در این شبکه ارتباطات مردم امن تر باشد. 
وی با بیان این که وزارت ارتباطات امین مردم است این مثال را مطرح کرد که شما امکاناتی در اختیار دارید که می توانید مکالمات مردم را گوش کنید اما این کار خیانت در امانت است. البته در این زمینه استثنائاتی همچون شبکه های بزرگ تروریستی و فساد وجود دارد که این موضوع متفاوت است اما اصل بر امنیت ارتباطات است که اسلام و قانون اساسی بر آن تاکید کرده است. 

** حق نداریم در زندگی خصوصی مردم مداخله کنیم 
رییس شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: ما حق نداریم در زندگی خصوصی مردم مداخله کنیم، مهم ترین اصل امانت است و مردم باید به ما اعتماد کنند. نکند خدای نکرده مردم یک شبکه اجتماعی بیگانه را امین بدانند و به آن اعتماد کنند اما به یک شبکه داخلی اعتماد نکنند، نباید اجازه دهیم چنین اتفاقی بیافتد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: