کد خبر: ۶۵۴۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶
تعداد بازدید: ۱۳۲۹
مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ادامه فعالیت سامانه بارشی فعلی در روز دوشنبه در مناطق غربی و همچنین حرکت آن به سوی شرق کشور در روز سه شنبه خبر داد.
ادامه فعالیت سامانه بارشی درغرب کشوراحد وظیفه، ضمن اشاره به پیش‌بینی بارش‌ برای مناطق غربی کشور، افزود: امروز در شمال‌غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، جنوب‌غرب، بخش‌هایی از مرکز و به تدریج شمال شرق کشور ابرناکی وبارش باران گاهی وزش باد پیش بینی می‌شود. این بارش‌ها در ارتفاعات البرز و مناطق سردسیر شمال غرب کشور بارش به صورت برف خواهد بود و در مناطق مستعد بارش تگرگ و رعدوبرق دور از انتظار نیست.

به گفته وی، این بارش‌ها در استان‌های کردستان، کرمانشاه، شمال تهران، شمال البرز، شمال قزوین، جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، زنجان وبعدازظهر در ایلام ، لرستان، غرب چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و شمال خوزستان شدت بیشتری خواهد داشت.

وظیفه ادامه داد: از اواخر وقت امروز نیز در شمال‌غرب و غرب کشور از شدت بارش‌ها به صورت موقت کاسته می شود. در برخی مناطق جنوب‌غرب، شرق وشمال‌شرق کشور گاهی وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که در شرق کشور با گردوخاک همراه است.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن بیان اینکه در روز دوشنبه بارش‌ها درشمال‌غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق، بخش‌هایی از مرکز، جنوب و شرق کشور ادامه دارد، تصریح کرد: فعالیت بارشی این سامانه در روز سه شنبه محدود به شمال‌شرق، بخشهایی از جنوب، جنوب شرق وشمال غرب کشور است.

وظیفه از پیش بینی ابرناکی و بارش باران طی سه روز آینده درسواحل دریای خزر ابرناکی و در برخی مناطق خبر داد و افزود: این بارش‌ها در برخی مناطق جاده‌های کوهستانی البرز به صورت برف خواهد بود. امروز و روز دوشنبه نیز بخش‌های غربی خلیج فارس مواج پیش بینی می‌شود و طی سه روز آینده در نیمه شمالی کشور کاهش نسبی دما رخ خواهد داد.

وی در خصوص وضعیت جوی استان تهران طی دوروز آینده نیز گفت: در روز دوشنبه هوای این استان نیمه ابری، دربعدازظهر ابری، درپاره ای نقاط همراه با رگبار و رعدوبرق، وزش باد و همچنین بارش برف در ارتفاعات پیش بینی می‌شود. بیشینه دما در این روز 18 درجه و کمینه آن نیز 10 درجه بالای صفر پیش بینی می‌شود.

وظیفه ادامه داد: در روز سه شنبه نیز هوای استان تهران نیمه ابری، دربعدازظهر ابری، درپاره ای نقاط همراه با رگبارورعدوبرق و وزش باد و در ارتفاعات با بارش برف همراه خواهد بود. در شهرهای جنوبی این استان نیز وزش بادشدید پیش بینی شده است. دمای هوا درسردترین ساعت به 8 درجه بالای صفر و در گرمترین ساعت 16 درجه بالای صفر خواهد بود.

منبع:ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: