کد خبر: ۶۵۴۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲
تعداد بازدید: ۵۴۲
مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی از امروز (شنبه) و تداوم فعالیت آن تا دو روز آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، احد وظیفه در خصوص وضعیت جوی کشور طی سه روز آینده گفت: آخرین تصاویر ماهواره‌ای و نقشه های هواشناسی نشان می دهد که با ورود سامانه بارشی به کشور از امروز برای شمال غرب،‌غرب، دامنه های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر و به تدریج در برخی مناطق شمال شرق بارش باران، رعد و برق، ورزش باد و در ارتفاعات و مناطق سردسیری بارش برف و در برخی مناطق مستعد نیز بارش باران خواهیم داشت.

وی افزود: در روز یکشنبه (فردا 8 فروردین)، دامنه بارش ها بیشتر شده و علاوه بر مناطق ذکر شده، در مناطقی از جنوب، جنوب غرب و مرکز کشور نیز شاهد افزایش ابر، رگبار، رعد و برق، وزش باد و در برخی نقاط شاهد بارش تگرگ خواهیم بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: همچنین به سبب وزش باد شدید، انتظار شکل‌گیری توده گرد و خاک را طی دو روز آینده در استان‌های واقع در جنوب غرب و جنوب کشور خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در روز دوشنبه این سامانه به تناوب در قالب مناطق کشور به جز حاشیه جنوب شرق فعال خواهد بود گفت: شدت بارش سامانه بارشی در روز شنبه (امروز) در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، زنجان، تهران، البرز، قزوین بوده و در روز یکشنبه نیز در استان‌های خوزستان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، همدان، زنجان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان غربی و شرقی، غرب اصفهان و همچنین در دامنه‌های البرز پیش بینی می‌شود که این بارش‌ها در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی غرب و شمال غرب و ارتفاعات البرز به شکل برف و گاهی با وزش باد شدید همراه با کولاک برف خواهد بود.

وظیفه افزود: در روز دوشنبه شدت بارش‌ها در استان‌های کرمانشاه، ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، قزوین و شمال تهران است.

وی افزود: از اواخر امروز (شنبه) و همچنین طی روزهای یکشنبه و دوشنبه وزش باد در نیمه شرقی نسبتا شدید است و امروز (شنبه) وزش باد شدید در استان گیلان و اردبیل تداوم خواهد داشت.

وظیفه با بیان اینکه یکشنبه و دوشنبه شمال خلیج فارس مواج است گفت: طی دو روز آینده در نوار شمالی کشور شاهد کاهش نسبی دما خواهیم بود. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: