
غلامرضا سلامی درباره آخرین وضعیت حدود
2906 طرح نیمهتمام اظهار داشت: من در حال حاضر آماری ندارم، اما فقط فکر
میکنم تعداد این پروژهها بیشتر از 3 هزار مورد باشد.
وی افزود: این نگاه من به این دلیل است که مشخص نشده که کدام پروژه عمرانی، کدام پروژه ملی و کدام پروژه کلان، شهری و منطقهای است.
مشاور
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: سطح پروژهها را در دولت قبل پایین آوردند
برای اینکه تعداد را زیاد کنند. ولی در پروژههای ملی مثل راهها و
راهآهن، بنادر، فرودگاهها، تجهیز ناوگان و... در حقیقت عقب هستیم.
سلامی
با بیان اینکه سن متوسط ناوگان هوایی بیش از 22، 23 سال است، عنوان کرد:
ناوگان ریلی نیز تا 50 سال سن دارد. همچنین سن ناوگان حملونقل بینشهری و
خیلی از کامیونها بالای 35 سال است.
وی متذکر شد: در حقیقت اینها باید
نوسازی شود، اما متاسفانه بهدلیل کمبود منابع و تحریمها، نوسازی ناوگان
حملونقل کشور متوقف مانده است.
مشاور وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: به
همین دلیل از کشورهای منطقه عقب ماندیم؛ چه حملونقل هوایی، چه حملونقل
ریلی، چه حملونقل دریایی و چه حملونقل زمینی.
سلامی با بیان اینکه در
حوزه زیرساختها نسبت به درآمدهایی که کشور در سالهای گذشته داشته است،
عقب هستیم، گفت: در حال حاضر خیلی از شهرها فاقد فرودگاه و راههای بدون
خطر هستند.
وی افزود: اینها مسایلی است که نیازمند به سرمایهگذاری است
و بخشی از آن را دولت باید انجام دهد. این در حالی است که با وجود
درآمدهای کلان نفت در دورهای، این منابع اتلاف شد و از سوی دیگر، امروز با
کاهش قیمت نفت و کمبود درآمد نفت مواجه هستیم.
مشاور وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: حضور سرمایهگذار خارجی بعد از اجرای برجام، میتواند خیلی موثر باشد در رفع این مشکلات.
منبع:خبرآنلاین