کد خبر: ۶۵۳۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱
تعداد بازدید: ۱۳۰۲
اظهارات پراکنده در مورد شیوه قیمت‌گذاری خودروها در سال آینده، یادآور تجربه تلخی است که نتیجه‌ای جز بلاتکلیفی بازار و صنعت خودرو کشور طی دو سال گذشته نداشت. حال به اعتقاد برخی از کارشناسان این تجربه ظاهرا باز هم در حال تکرار است.
درباره آینده قیمت‌ خودرو پیش‌ داوری نکنیداظهارات پراکنده در مورد شیوه قیمت‌گذاری خودروها در سال آینده، یادآور تجربه تلخی است که نتیجه‌ای جز بلاتکلیفی بازار و صنعت خودرو کشور طی دو سال گذشته نداشت. حال به اعتقاد برخی از کارشناسان این تجربه ظاهرا باز هم در حال تکرار است.

شورای رقابت اگر چه تعیین‌کننده قیمت خودرو است، اما بسیاری از کارشناسان معتقدند حواشی عملکرد این شورا بیشتر از وظیفه‌ای بود که به آن محول شد.انتقادها پیرامون فرمول قیمت‌گذاری و همچنین اظهارات پراکنده و بعضا متناقض اعضای شورای رقابت در مورد قیمت نهایی، بارها بازار را به رکود کشاند و تولید خودروسازان را متاثر کرد. گاهی در پایان جلسات مهم و نهایی این شورا هر یک از اعضا اخبار متناقضی را در مورد تصمیمات اتخاذ شده به رسانه‌ها منتقل می‌کردند اخباری که بازار تشنه شنیدن آن بود.

 از سوی دیگر در شرایطی که بازار در انتظار تصمیم نهایی شورا برای قیمت‌گذاری محصولات داخلی بود این شورا با تعویق اعلام قیمت خودروها بر آتش رکود بازار می‌دمید این در حالی است که به‌رغم تعیین فرمول قیمت‌گذاری برخی از عدم‌توافق شورا با خودروسازان بر سر قیمت نهایی خبر می‌دادند. در هر شکل آنچه مشخص است شورای رقابت طی سه سال فعالیت خود نتوانست سامانی به قیمت‌گذاری خودرو دهد؛ به‌طوری‌که سال گذشته کلا از قیمت‌گذاری خودرو صرفنظر کرد.

حال این شورا تصمیم به حضوری دوباره در عرصه قیمت‌گذاری خودرو در سال جدید دارد این در شرایطی است که اظهارات غیرکارشناسی در مورد قیمت‌گذاری سال آینده بار دیگر زمینه‌ساز شک و تردید مشتریان در خرید خودرو را فراهم کرده است. در این بین به‌نظر می‌رسد که اعضای این شورا پیش از آغاز فعالیت خود بهتر است از هرگونه پیش‌داوری در مورد قیمت‌های سال آینده پرهیز کنند تا بازار طبق روال عادی خود پیش رود.
روزنامه دنیای اقتصاد
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: