کد خبر: ۶۵۲۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۵
تعداد بازدید: ۴۰۹
مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: بسیاری از فرآورده هایی که در عطاری ها به فروش می رسند ممنوع است و نباید در عطاری ها به فروش برسد.
بسیاری از فرآورده های عطاری ها ممنوع استامیر حسین جمشیدی، تصریح کرد: همچنین بسیاری از فرآورده های دست ساز در عطاری ها مواد شیمیایی دارند که مضر هستند.
وی تاکید کرد: هر عطاری که بخواهد کوچکترین تخلفی را مرتکب شود به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.
مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: متاسفانه بسیاری از عطاری ها حتی مجوز صنف مربوطه نیز ندارند و این مساله در کار ما مشکل ایجاد کرده است.
جمشیدی خاطرنشان کرد: عطاری ها زیر نظر وزارت بهداشت نیستند بلکه تحت نظر اصناف هستند و ما فقط بر فرآورده هایی که در عطاری ها وجود دارد نظارت می کنیم.
مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: چون داروخانه ها زیر نظر وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو هستند، برنامه های مدونی داشته و هیچ مشکلی در بازدید ها ندارند اما متاسفانه این برنامه ریزی درعطاری ها وجود ندارد و امیدواریم این مشکل برطرف شود.
به گزارش ایرنا ، آمار دقیقی از تعداد عطاری ها در دست نیست اما گفته می شود حدود 14 هزار عطاری در کشور فعال است که فقط چهار هزار و ۵۰۰ عطاری پروانه فعالیت دارند و بقیه بدون پروانه و به صورت غیرمجاز مشغول به کارند.
منبع:شفاآنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: