کد خبر: ۶۵۲۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶
تعداد بازدید: ۹۵۶
معاون وزیر‌ آموزش و پرورش خبر داد
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر‌ آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش با 33 هزار دبیر تربیت‌بدنی، گسترده‌ترین بخش‌ ورزشی کشور است.
تهیه ژورنال علمی و آموزشی ورزش دانش‌آموزیمهرزاد حمیدی در مراسم امضای تفاهم نامه با پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی اظهارکرد: ‌توسعه ورزش در مدارس کشور منجر به تقویت ورزش همگانی و قهرمانی می‌شود از سوی دیگر مقرر شد تا با همکاری پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی کشور ژورنال علمی و آموزشی ورزش دانش‌آموزی تهیه شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بخش تربیت بدنی و سلامت در مجموعه آموزش و پرورش با وجود بیش از 33 هزار دبیر تربیت‌بدنی و 13 میلیون دانش‌آموز یکی از گسترده‌ترین بخش‌های ورزشی در کشور است.

وی خاطرنشان کرد: ورزش دانش‌آموزی اگر به حلقه ورزش قهرمانی و همگانی کشور متصل شود رشد بیشتری را در حوزه ورزش همگانی شاهد خواهیم بود.

حمیدی بیان کرد: جمعیت وسیع دانش‌آموزی احتیاج به حمایت دارد تا بتوان مبتنی بر دانایی اقدام به توسعه ورزش دانش‌آموزی کرد. بنابراین نیاز داریم تا طرح‌ها و برنامه‌ها را بر اساس تحقیق توسعه دهیم تا مطمئن شویم که چه نیازهایی باید به برنامه تبدیل شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: در عرصه ورزش دانش‌آموزی باید از نیازهای جمعیت نوجوان و جوان کشور مطلع شویم. امروزه 7 سیاست را در حوزه تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش پیگیری می‌کنیم که عبارتند از: برنامه محور کردن فعالیت ها، فراگیری، کیفیت محوری، اخلاق محوری، مدرسه محوری، علمی و تخصصی کردن فعالیتها، مشارکت محور دانست و در تمام فعالیتها نگاه ما به سمت ستون اصلی آموزش و پرورش است یعنی مدرسه محوری است.

وی افزود: امروز مدرسه مهمترین نهاد در آموزش و پرورش است و نگاه مدرسه محور و دانش‌آموز محور می‌تواند در اجرای موفقیت‌آمیز برنامه‌ها به ما کمک کند. بر این اساس در حوزه معاونت تربیت‌بدنی و سلامت فعالیت‌های ما به شکل درون مدرسه‌ای طراحی می‌شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حمیدی با اشاره به فعالیت‌های درون‌مدرسه‌ای افزود: بخش ساماندهی پایگاه تغذیه سالم مدارس، افزایش امنیت غذایی در مدارس و المپیادهای درون‌مدرسه‌ای از جمله این فعالیت‌هاست و شعار اصلی مدنظر بازگشت به مدرسه است. همچنین برای ادامه فعالیت‌های خود نیاز داریم تا پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی کشور حمایت ویژه‌ای را از حوزه ورزش و سلامت دانش‌آموزی داشته باشد.

منبع:ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: