کد خبر: ۶۵۲۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸
تعداد بازدید: ۲۲۴۶
انیمیشن «پسرک» به کارگردانی مونا شاهی در نوزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم لهستان برگزیده بهترین انیمیشن بخش اصلی این جشنواره شد.

«پسرک» ایرانی در لهستان چه کرد؟مونا شاهی، کارگردان انیمیشن کوتاه «پسرک» در گفت‌وگویی با خبرنگار سینمایی ایسنا، با بیان اینکه «این اولین بار بود که در این جشنواره شرکت کرده است»، گفت: انیمیشن «پسرک» در جشنواره بین‌المللی فیلم ZOOM کشور لهستان جایزه‌ی بخش اصلی انیمیشن را گرفته است.

به گزارش ایسنا، او در توضیح موضوع این انیمیشن، ادامه داد: این انیمیشن با مضمونی ضد جنگ، داستانی خیالی در فضای جنگ جهانی دوم دارد و المان‌هایی که در آن دیده می‌شود یادآور کشور خاصی نیست و ترکیبی از ارجاعات عناصر مختلف است. به طور مثال فضای بصری‌اش کشور لهستان را یادآوری می کند، صداهایی که در آن شنیده می‌شود به زبانی آلمانی است و در نهایت بمب هسته‌ای که منفجر می‌شود، شهر هیروشیما را به خاطر می‌آورد.

شاهی تصریح کرد: این داستان می‌خواهد این نکته را متذکر شود که مهم نیست کدام کشور در جنگ جهانی دچار فجایع تلخ‌تری شد، بلکه بد و مخرب بودن ذات جنگ را متذکر می‌شود.

این کارگردان با بیان خلاصه‌ای از داستان این فیلم گفت: مردم به دستور ارتش در حال ترک شهری کوچک هستند. پسرک یتیمی از رفتن سر باز می‌زند تا کاری را به سرانجام برساند اما سرنوشت انسان‌ها گاه به لطافت دنیای کودکان رقم نمی‌خورد.

بنا بر این گزارش، امسال در نوزدهمین جشنواره فیلم زوم کشور لهستان IFFZOOM ، شش فیلم کوتاه و سه ویدئو آرت از کشور ایران شرکت کرده بودند که فیلم ‍«پسرک» از بین 26 فیلم از 15 کشور جایزه‌ی بخش اصلی را از آن خود کرد.

مونا شاهی، مدرس دانشگاه، فیلمنامه نویس، کارگردان و انیماتور، از اعضای هیات انتخاب جشنواره NORTH WEST آمریکا 2016 و همچنین از موسسین استودیو برفی 1389 است که در استودیوهای برفی، روشن و آسمان آبی فعالیت داشته است.

به گزارش ایسنا،نویسندگی و کارگردانی این انیمیشن بر عهده‌ی مونا عبدالله‌شاهی بوده است و دیگر عوامل آن عبارتند از: طراح کاراکتر و استوری برد: محمدحسین اعظم‌پور، طراح فضا: محمدحسین اعظم‌پور و مونا عبداله‌شاهی، انیماتورها: لیلا آهنگ، سارا صابری، محمدحسین اعظم‌پور و مونا عبداله‌شاهی، تدوین: مونا عبداله‌شاهی، کامپوزیت و جلوه‌های بصری: سیعد زارع و مونا عبداله‌شاهی، موسیقی: شاهین پیمانی، صدا: بهروز شهامت و دانیال استاد عبدالحمید. انیمیشن «پسرک» به همت انجمن هنرهای تجسمی مقاومت تهیه شده است.

این انیمیشن پیش‌تر جایزه‌ی هیات داوران جشنواره AYACC چین در سال 2015 را نیز گرفته است.

«پسرک» ایرانی در لهستان چه کرد؟
انیمیشن پسرک

انتهای پیام



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: