کد خبر: ۶۵۱۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹
تعداد بازدید: ۵۰۶
رئیس اداره نظارت و ارزیابی تولید فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو به مردم توصیه کرد که هنگام خرید فرآورده های آرایشی به برچسب اصالت آن توجه کنند.
به گزارش شفا آنلاین، طرح برچسب اصالت، طرحی است که طی آن برچسب هایی روی محصولات سلامت محور مانند فرآورده های آرایشی نصب می شود تا مردم با دیدن آنها اجناس ایمن را خریداری کنند اما نکته مهم این است که این برچسب ها به خودی خود بیانگر اصالت کالا نیستند و حتما باید از سامانه www.ttac.ir یا پیامک 20008822 استعلام شوند.
در صورت استعلام برچسب اعلام شده، همه اطلاعات نشان دهنده اصالت یک محصول مانند نام کالا، تاریخ تولید، انقضا، نام تولیدکننده، واردکننده و اصل یا تقلبی بودن محصول مشخص خواهد شد.
رویا تالاری تاکید کرد: هنگام خرید محصولات آرایشی به پروانه های ساخت و بهداشتی آن و همچنین برچسب اصالت آن ها دقت و محصولات از مراکز معتبر تهیه شود.
وی در عین حال خاطرنشان کرد: مرجع بررسی تمام مواد اولیه مورد استفاده در فرآورده های آرایشی ، «اتحادیه اروپا» است.
رئیس اداره نظارت و ارزیابی تولید فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: تمام مجوزهای ساخت و ورود صادرشده برای مواد اولیه لوازم آرایشی بعد از بررسی از طریق سایت اتحادیه اروپا صورت می گیرد.
تالاری افزود: غلظت مجاز مورد استفاده یک ماده اولیه در قسمت های مختلف بدن از جمله، پوست، مو و ناخن نیز در این سایت ذکر شده است و بررسی ها با دقت و بر اساس معیارهای درج شده در این سایت ، انجام می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: