کد خبر: ۶۵۱۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
تعداد بازدید: ۳۶۶
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان سمنان:
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: کشاورزان و باغداران از خرید نهال و بذر بدون شناسه خودداری کنند.

به گزارش فارس، عباس مشیریان  به کشاورزان و باغداران برای زراعت و احداث باغ جدید هشدار داد و گفت: در این زمینه آنها باید از خرید هرگونه نهال و بذر بدون شناسه جدا خودداری کنید.

وی گفت: با توجه به نزدیکی زمان کاشت نهال‌ها، جابه‌جایی و فروش نهال و سایر اندام‌های تکثیرشونده گیاهی بین کشاورزان در سطح شهرهای استان و یا ورود نهال از سایر استان‌ها و عرضه در مکان‌های مختلف توسط افراد، برای لحاظ کردن مسائل قرنطینه‌ای در جلوگیری از شیوع آفات و بیماری‌ها ضروری است برای خرید این‌گونه نهاده‌ها با کارشناسان بخش کشاورزی مشورت کنند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: کشاورزان و باغداران استان برای جلوگیری از ورود آفات و بیماری‌های قرنطینه‌ای به مزارع و باغ‌های خود لازم است از خرید و جابه‌جایی هرگونه اندام گیاهی شامل (نهال، قلمه، بذور و پیوند) بدون شناسه و گواهی بهداشت از سایر استان‌های کشور به طوری جدی خودداری کنند.

مشیریان خاطرنشان کرد: کشاورزان برای تهیه و خریداری نهاده‌ها و پیوند بدون آفت و بیماری‌های قرنطینه‌ای از مشاوره و راهنمایی کارشناسان کشاورزی استفاده کنند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: