کد خبر: ۶۵۱۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
تعداد بازدید: ۱۷۰
مدیرعامل جامعه حمایت از حقوق معلولان استان زنجان:
مدیرعامل جامعه حمایت از حقوق معلولان استان زنجان گفت: چشم امید جامعه معلولان برای خارج شدن از انزوا، به نمایندگانی است که با رأی مردم به مجلس شورای اسلامی راه می‌یابند.

به گزارش ایسنا، مهدی قنبری‌موحد» اظهار کرد: متأسفانه با وجود همه تلاش‌ها، هنوز هم شاهد آن هستیم که قانون جامعه حمایت از حقوق معلولان دکوری است و تنها گاهی برای دل‌خوشی این قشر میان مسئولان و متولیان مطرح می‌شود، در‌حالی‌ که رعایت موازین قانون مذکور و بندهای مصوب آن، می‌تواند نقش چشم‌گیری در حضور معلولان و فعالیت مثبت آنان در جامعه ایفا کند.

وی ادامه داد: معلولان با هر درجه از معلولیت، مانند افراد سالم و با وجود سختی و مشقتی که تحمل می‌کنند در انتخابات شرکت می‌کنند، چون مانند دیگران حق زندگی و مشارکت اجتماعی داشته و در طول هر دوره، امیدوار به تحقق مطالبات‌شان هستند.

این مسئول اظهار کرد: در واقع، جامعه معلولان معتقد است که نمایندگان منتخب مردم می‌توانند مطالبات آن‌ها را در سطوح بالاتر مطرح کرده و حداقل بخشی از آن‌را تا جایی که امکانات کشور اجازه می‌دهد برطرف کنند. این در حالی است که متأسفانه وعده و وعیدهای برخی کاندیداها پیش از ورود به مجلس با آن‌چه علی‌الخصوص در رابطه با قشر معلولان انجام می‌دهند، زمین تا آسمان فرق می‌کند.

مدیرعامل جامعه حمایت از حقوق معلولان استان زنجان تصریح کرد: به احتمال زیاد تصویب بازبینی قانون جامع حمایت از حقوق معلولان و تضمینی که بادی برای اجرا دریافت کند، به دور بعدی مجلس شورای اسلامی موکول شود. به همین‌خاطر، برای جامعه معلولان نوع تفکر و نگرش نمایندگانی که به مجلس راه می‌یابند از اهمیت به‌سزایی برخوردار است. علاوه‌بر این، منتخبان مردم باید به جد نحوه اجرای قوانین مربوط به معلولان را مورد نظارت قرار دهند، چون تنها در این صورت بسترهای رشد و توانمندی معلولان فراهم می‌شود.

قنبری‌موحد خاطرنشان کرد: معلولان باید بتوانند بدون تکیه کردن به دیگران در جامعه حضور یابند و مسایل مربوط به خود را حل و فصل کنند. تحقق این مهم نیز منوط به فراهم شدن شرایط اشتغال و مناسب‌سازی اماکن عمومی است که همگی در سایه تصویب قانون جامعه حمایت از حقوق معلولان امکان‌پذیر می‌شود. از این‌رو، جامعه معلولان از نمایندگانی که به صحن مجلس راه می‌یابند نیازمند توجه در جهت برطرف کردن تبعیض‌های اجتماعی هستند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: