کد خبر: ۹۷۸۴۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵
تعداد بازدید: ۶۰
انیمیشن سینمایی «خاطرات یک حلزون» از اسپانیا که پیش از این جایزه برتر جشنواره انسی را کسب کرده بوده، شب گذشته جایزه برتر جشنواره فیلم لندن (BFI) ۲۰۲۴ را نیز از آن خود کرد.

«خاطرات یک حلزون» جایزه جشنواره فیلم لندن را گرفت/ فیلمی درباره کودکان ناشنوای فلسطینی در حمله اسرائیلبه گزارش خبرداغ به نقل از  ورایتی، فیلم استاپ موشن آدام الیوت جایزه بهترین فیلم بخش رقابتی رسمی جشنواره لندن ۲۰۲۴ را دریافت و رای هیات داوران را از آن خود کرد.

هیات داوران تاکید کردند که این فیلم از لحاظ احساسی تاثیرگذار و همواره غافلگیرکننده است و به مسایلی چون قلدری، تنهایی و غم می‌پردازد و یک دیالوگ مهم و جهانی را چنان مطرح می کند که فقط از عهده یک انیمیشن برمی‌آید.هیات داوران این رقابت ابراز خوشحالی کردند که یک فیلم انیمیشن را در کنار فیلم‌های دیگر به رسمیت شناختند و داوری کردند.

در همین حال فیلم «در حال تبدیل شدن به مرغ دریایی» رونگانو نیونی که در کن هم با اقبال روبه‌رو شده بود مورد تجلیل ویژه قرار گرفت و برای داستان پیچیده و پر از تخیلی که جرات می‌کند درباره یک شکارچی جنسی در یک جامعه زامبیا سخن بگوید، تحسین شد.

در بخش اولین فیلم بلند سینمایی لورا کریرا برای «در حال سقوط» جایزه ساترلند را دریافت کرد و اولین برنده بریتانیایی این جایزه پس از کلیو بارنارد در سال ۲۰۱۰ شد.

هیات داوران این بخش به رهبری دیون ادواردز از «درباره سقوط» به عنوان پرتره‌ای غنی از دنیایی که با انگیزه سود شرکت اداره می‌شود یاد کرد. در بخش مستند نیز جایزه گریرسون به «مادر ورا» ساخته سیسیل امبلتون و آلیس تاملینسون اهدا شد که درباره راهبه ارتدوکس جوانی است که باید با گذشته خود مقابله کند.

جایزه بهترین فیلم کوتاه هم نصیب «ارتعاشات از غزه» به کارگردانی رهاب نزال شد که درباره تاب آوری کودکان ناشنوای فلسطینی در غزه در حالی است که با حملات نظامی اسرائیل زندگی می‌کنند.

شصت و هشتمین جشنواره فیلم لندن ۹ اکتبر با اولین نمایش جهانی فیلم «بلیتس» استیو مک کویین کار خود را آغاز کرد و شب پیش (یکشنبه شب) با نمایش «قطعه به قطعه» به پایان رسید. در این دوره بیش از ۲۵۰ فیلم به نمایش درآمد که «امیلیا پرز» ژاک اودیار، «ماریا» پابلو لارین، «حقایق سخت» مایک لی، «کارآموز» علی عباسی و «کانکلاو» ادوارد برگر از جمله آنها بودند.

منبع: ورایتی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: