کد خبر: ۹۷۸۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۵
تعداد بازدید: ۵۶
1تدبیر و تقدیر در غزه!- در غزه یک دولت مقتدر مستقر است . فاصله دولت و ملت در غزه صفر است. این حقیقت در جریان طوفان‌الاقصی خود را نشان داد.
رهبری این دولت از زمان شیخ احمد یاسین ، رنتیسی ، و از آن به مشعل ، هنیه و یحیی سنوار درخشش‌های خود را داشته است.
شهید یحیی سنوار مهارت، توانایی و نبوغ خود را به‌عنوان یکی از طراحان طوفان‌الاقصی و مدیریت بحران و مقابله با خونخوارترین ، سفاک‌ترین و بی‌رحم‌ترین جلادان تاریخ معاصر نشان داد. او در صف اول این مقابله حضور داشت. تدبیر چنین دولت و رهبری چنین مردمی صبور و مقاوم در خطه فلسطین واقعا یک شاهکار است که به لحاظ جامعه‌شناختی و روان‌شناختی و علم سیاست قابل‌مطالعه است.
یحیی سنوار و رهبران حماس رکوردی از تدبیر انسانی را به‌جای گذاشتند.که در تاریخ جنگ‌های جهان بی‌نظیر است.
آن‌ها امیدوارانه به تقدیر الهی نگاه می‌کردند:
تدبیر کند بنده و تقدیر نداند
تدبیر به تقدیر خداوند نماند
استیزه مکن ، مملکت عشق طلب کن!
کاین مملکتت ، از ملک‌الموت رهاند
کادر رهبری حماس در تدبیر دولت غزه به مملکت عشق رسیدند. مملکت عشق یعنی پس از تدبیر، کارها را به تقدیر الهی بسپار ، در مملکت عشق، مرگ و نیستی راه ندارد.
رهبران شهید حماس و جهاد اسلامی، حیات مضاعف خود را در فضا و هوای دولت – ملت فلسطین ادامه می‌دهند.
مولانا در تبیین چنین دولتی در بیت آخر این روشنگری می‌فرماید :
حاشا ز سواری، که بود عاشق این راه
که بانگ سگ‌کوی ، دلش را بتپاند
مصیبت و بلاهایی که عاشق در استقرار چنین دولتی می‌بیند، همانند بانگ سگانی است که رهرو را نمی‌تواند بترساند.
بگذار سگان صهیونیسم با بمباران وحشیانه و قتل‌عام‌های فجیع پارس کنند. اگر ملت فلسطین ، مردم لبنان و یمن و رزمندگان جبهه مقاومت از این پارس‌کردن‌ها هراسی داشتند مجاهدان جبهه مقاومت در غرب آسیا یک سالگی طوفان‌الاقصی را پشت سر نمی‌گذاشتند.
۲- حماس در طول ۴ دهه از حیات خود با منطق اسلام و قرآن می‌جنگد . 
شهادت را مرگ نمی‌داند مرحله‌ای برای عبور به سطحی بالاتر و استوارتر از نبرد با ستمکاران و اشغالگران تلقی می‌کند. سرّ حیات، بالندگی، رشد و توسعه دولت حماس در همین است.سازه و سازمان رزم حماس ، حزب‌الله ،
انصارالله یمن و تمام رزمندگان جبهه مقاومت همین است.
خون‌های پاکی که در مسیر مبارزه با امپریالیسم و صهیونیسم ریخته می‌شود،  در حساب‌وکتاب تقدیر الهی محاسبات دقیقی دارد که در تدبیر و محاسبات ما نمی‌گنجد.
صهیونیست‌ها این حقیقت را نمی‌فهمند با هر بمبی که بر سر مردم غزه فرود می‌آورند و هر رزمنده‌ای که شهید می‌کنند صدها نفر را برای ترمیم سازمان رزم حماس اضافه می‌کنند. سربازگیری حماس در تکمیل سازمان رزم از چنین معادله‌ای بیرون می‌آید، به همین دلیل «جنگ» همچنان ادامه دارد. واژه جنگ به لحاظ مفهومی به سمت مفهوم «جهاد» می‌رود. این مفهومی مقدس است که سوخت اصلی ماشین مقاومت را تأمین می‌کند.
شهید یحیی سنوار شاگرد مکتب شیخ احمد یاسین بود. او ۲۳ سال از عمر شریف خود را در زندان‌های صهیونیست‌ها گذراند و درس‌های خود را در زندان بارها مرور و تدریس کرده است. ما اکنون در زیر سقف‌های فرود آمده در غزه صدها سنوار و در زندان‌ها هزاران سنوار داریم. با این‌همه فرمانده و سردار، پرچم حماس هیچ‌گاه به زمین نمی‌افتد. حجم آتشی که از غزه ،
 لبنان، یمن و عراق و ... به‌سوی سرزمین‌های اشغالی همه‌روزه ریخته می‌شود سند این ادعاست. به قول شاعر؛
بازهم تکثیر خواهد شد در این مکتب هنوز
همچو اسماعیل و نصرالله تا سنوارها
خون یحیی غرق خواهد کرد اسرائیل را
کربلا تکرار می‌گردد در این تکرارها
چشم‌ها باز کن ، طولان‌الاقصی را ببین!
هان تل‌آویو است ، فردا تلی از آوارها
تاریخ معاصر از یحیی سنوار به‌عنوان ابرمردی یاد خواهد کرد که مرگ را به سخره گرفت.
این بیان امام خامنه‌ای در سوگ یحیی سنوار که فرمود ؛ «حماس زنده است و زنده  خواهد ماند» چهره درخشان او را در یاد آزادگان جهان جاودان می‌کند.
نویسنده: محمدكاظم انبارلویی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: