کد خبر: ۹۷۸۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۸
تعداد بازدید: ۵۱
دبیرکل حزب مردم سالاری با بیان اینکه آیت الله مهدوی کنی در اخلاق سیاسی و سیاست اخلاقی الگو بود، گفت: وی مشی اعتدالی هم داشت.

کواکبیان: مرحوم مهدوی کنی مشی اعتدال‌گرایی داشت/ رئیس دانشگاه امام صادق: آیت‌الله مهدوی کنی به دلیل انتقادپذیری محبوب جریان‌های سیاسی بودبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ مصطفی کواکبیان عصر امروز یکشنبه در آیین نکوداشت مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی که با حضور دانشجویان و اساتید دانشگاه امام صادق در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی آیت‌الله مهدوی کنی، ابتکار وی در تاسیس دانشگاه امام صادق و تلفیق علوم با دروس حوزه را بی‌نظیر و نمونه دانست.

بنابر روایت ایرنا، وی افزود: ایشان در اخلاق سیاسی و سیاست اخلاقی الگو بود و می‌توان از آن بهره برد. دانشجویان و اساتید با دیدگاه‌های متفاوت در این دانشگاه حضور داشتند، ضمن آنکه او مشی اعتدال‌گرایی هم داشت.

دبیرکل حزب مردم سالاری در پایان پیشنهاد داد: دانشگاه امام صادق(ع) مسیر تحول در حوزه علوم انسانی را بهتر دنبال کند.

آیت‌الله مهدوی کنی به دلیل انتقادپذیری محبوب جریان‌های سیاسی بود

اصغر افتخاری رئیس دانشگاه امام صادق(ع) نیز در این مراسم به تاریخچه تاسیس این دانشگاه و تلاش‌های آیت‌الله مهدوی کنی در این باره پرداخت و گفت: آیت‌الله مهدوی کنی در همان ابتدای تاسیس انقلاب، نقطه مهمی را برای آینده کشور و تربیت نسل جوان طراحی و عملیاتی کرد.

وی افزود: آیت الله مهدوی کنی برای راهبری حوزه آموزش عالی کشور پیشنهاد تاسیس این دانشگاه را داد و مبنا را بر تربیت انسان قرار داد. ‌ بر این اساس آموزش و پژوهش را برای این انسان مهذب تربیت شده تعریف می‌کرد.

رئیس دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه آیت‌الله مهدوی کنی با این نظریه، نظام‌ آموزش عالی را به چالش کشاند و نظامی را معرفی کرد که بر مبنای تربیت بود، تاکید کرد: این الگو هنوز هم شایسته توجه و ارزیابی است که باید ظرفیت‌های آن را دید. هر چه قدر از تربیت کم‌ بگذاریم ضرر کردیم.

افتخاری درباره نگاه پدرانه آیت‌الله مهدوی کنی به دانشجویان دانشگاه گفت: حتی زمانی که انتقاد داشتیم از نقد و انتقادات ما دلگیر نمی‌شد و همین رفتار او را دوست داشتنی کرد و ما به او عشق می ورزیدیم. خداوند او را با این رفتار دوست داشتنی کرد و به دلیل انتقادپذیری محبوب جریان‌های سیاسی بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: