کد خبر: ۹۷۸۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۱
تعداد بازدید: ۸۲
روزنامه کیهان در گزارشی ضمن حمله به دولت روحانی، ادعا کرد: فیلترینگ به دلیل کوتاهی دولت روحانی به نظام تحمیل شد.

حملات تند کیهان به حسن روحانی /دولت او در فیلترینگ کوتاهی کرد /FATF آش دهان سوزی نیستبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ روزنامه کیهان در گزارشی به دولت روحانی تاخته و آن دولت را مسئول فیلترینگ دانسته، این درحالیست که روحانی و وزیر ارتباطات سابق تلاش های زیادی برای رفع فیلترینگ انجام داده بود اما مانع تراشی ها در آن دوره زیاد بود.

کیهان در این مطلب مدعی شده است؛

موضوع فیلترینگ به خاطر کوتاهی و کج کارکردی (دولت روحانی) درباره نظام بخشی به فضای مجازی به عنوان قاعده جاری در همه کشورها، به کشور تحمیل شد اما طیف متهم خسارت‌های آن ولنگاری مجازی و فیلترینگ بعدی، قیافه طلبکاری به خود می‌گیرند.

در این گزارش آمده است: روزنامه زنجیره‌ای هم‌میهن با بررسی اظهارات اخیر عبدالناصر همتی وزیر اقتصاد و علی ربیعی دستیار اجتماعی رئیس‏‌جمهور تیتر زد: رفع فیلترینگ و FATF شرط بهبود اقتصاد(!)


هم‌میهن می‌نویسد: «به نظر می‌رسد عزم دولتی‌ها برای حل مشکل اقتصادی کشور از راه‌های گوناگون بیشتر از پیش شده است؛ عبدالناصر همتی، وزیر اقتصاد از پیش بردن مسئله FATF با وفاق ملی سخن می‌گوید و علی ربیعی، از لزوم خروج از سیاهه FATF برای رسیدن به توسعه.

ربیعی گفت: هیچ کشوری با حضور در فهرست سیاه FATF توسعه پیدا نکرده است و رسانه‌ها و فعالان این عرصه با اشراف به مسائل و درنظر گرفتن ثبات جامعه، به تبیین این مسائل بپردازند، ضمن آنکه نباید در جامعه، تقابل فرهنگی میان فقر و توسعه صنعتی ایجاد کرد.

همتی نیز بر این اعتقاد است که عدم وجود FATF یک ملت را تحریم می‌کند و مشکلاتی که برای دانشجویان ایرانی در چین و امارات صورت گرفته را مثال زده است. او در نهایت گفته که حواشی اقتصاد را باید مدیریت و در عین حال باید امید به جامعه تزریق کنیم و مدیریت افکار عمومی را داشته باشیم. اما آنچه سخنان وزیر اقتصاد را در جمع مدیران مسئول و سردبیران رسانه‌های جمعی جالب‌تر کرده اشاره او به موضوع فیلترینگ فضای مجازی است.

همتی گفته رفع فیلترینگ یکی از اولویت‌های دولت است و باید هر چه سریع‌تر درخصوص آن تصمیم‌گیری کنیم. او حتی گفته رجیستری تلفن ‌همراه مسئله‌ای است که نمی‌تواند به این شکل ادامه یابد و باید مردم بتوانند به بهترین و جدیدترین گوشی‌های تلفن همراه دسترسی داشته باشند. آنچه به نظر می‌رسد این است که دولت در حال پیدا کردن راهی است تا با کمک مجمع تشخیص مصلحت نظام مشکل ایران در پیوستن به FATF  و حل معضل CFT  و پالرمو را حل کند که دستاورد بزرگی برای دولت مسعود پزشکیان خواهد بود».

درباره این فضاسازی روزنامه زنجیره‌ای با استناد به سخنان آقایان همتی و ربیعی گفتنی است: اولا آقای همتی این روزها به جای این که درباره اقدامات ایجابی مربوط به مسئولیت خود گزارش بدهد، به جای وزیران ارتباطات و اقتصاد و امور خارجه سخن می‌گوید و یا به موضوعاتی می‌پردازد که ماهیت کاملا امنیتی پیدا کرده‌اند.

نکته مهم این است که موضوع فیلترینگ به خاطر کوتاهی و کج کارکردی دولت متبوع وی (دولت روحانی) درباره نظام بخشی به فضای مجازی به عنوان قاعده جاری در همه کشورها، به کشور تحمیل شد اما طیف متهم خسارت‌های آن ولنگاری مجازی و فیلترینگ بعدی، قیافه طلبکاری به خود می‌گیرند.

ثانیا گفتن این که فلان و بهمان مسئله سیاسی یا امنیتی شرط رشد اقتصادی است و تا آن شرایط محقق نشود نمی‌توان برای رونق اقتصاد کاری کرد، بدین معناست که گویندگان به ناروا منصب دولتی را اشغالی کرده‌اند و با بهانه تراشی می‌خواهند به ادای مسئولیت و پاسخگویی نپردازند.

ثالثا امثال آقایان همتی و ربیعی به جای آنکه در مباحث مورد اشاره کنشگر باشند، بیشتر در مقام منفعل و دنباله‌رو نسبت به فضاسازی‌های جریان سیاسی - رسانه‌ای غربگرا رفتار می‌کنند و این زیبنده هیچ مقام و مدیری در کشور نیست.

رابعا سوژه نخ نمای FATF آش دهان‌سوزی نیست بلکه در دولتی که این دو بزرگوار، رئیس بانک مرکزی، و وزیر رفاه و کار، و سخنگوی دولت بودند به اجرا گذاشته شد اما به جای آن که از تحریم‌ها بکاهد یا موجب رشد اقتصادی شود به افزایش تحریم‌ها و سقوط رشد اقتصادی انجامید. علت هم این است که برنامه هسته‌ای و برجام و FATF همگی بهانه‌های بی‌پایان آمریکا بودند و برای خود اصالت حقوقی نداشتند.

خامسا آقای ربیعی یک بار در کنار آقای روحانی ادعا کرده بود تا مشکل FATF حل نشود نمی‌توانیم واکسن کرونا وارد کنیم و با همین بهانه‌جویی (و یا بدفهمی حاصل از بازی در زمین غربگرایان) کشور را تا قربانی شدن روزانه 709 نفر در اثر کرونا پیش بردند. اما با تشکیل دولت شهید رئیسی و اهتمام و پیگیری‌های انجام شده هم بدون برجام و FATF توانستیم واکسن کرونا وارد کنیم، و هم مجددا صادرات نفتی و رشد اقتصادی را احیا کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: