کد خبر: ۹۷۸۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۱
تعداد بازدید: ۴۴
جاروهای رباتیک در آمریکا هک شدند و طی یک اتفاق عجیب و غریب به صاحبانشان جملات توهین‌آمیز گفتند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از گجت‌نیوز، در اتفاقی عجیب و نگران‌کننده جاروبرقی‌های هوشمند مدل Ecovacs deebot X2 در سراسر آمریکا هدف حملات سایبری قرار گرفتند.

هکرها با سواستفاده از یک نقص امنیتی جدی، کنترل این دستگاه‌ها را در دست گرفته و از بلندگوی آن‌ها برای پخش پیام‌های نفرت‌آمیز و توهین‌آمیز استفاده کردند.

جاروبرقی‌ها هم فحش می‌دهند

این اتفاق زمانی افتاده که قربانیان در حال انجام کارهای روزمره خود بودند؛ برای مثال، یک وکیل در مینه‌سوتا متوجه شد که جاروبرقی‌اش به طور خودکار شروع به حرکت کرده و پیام‌های توهین آمیز پخش می‌کند. این در حالی است که او رمز عبور دستگاه‌ را تغییر داده بود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که ریشه این مشکل، یک نقص امنیتی در سیستم رمزنگاری دستگاه است که به هکرها اجازه می‌دهد با دور زدن رمز عبور چهار رقمی، کنترل کامل دستگاه‌ را به‌ دست بگیرند. علاوه بر این، اتصال بلوتوث این دستگاه‌ها نیز دارای نقص امنیتی است که امکان هک از راه دور را فراهم می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: