کد خبر: ۹۷۸۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰
تعداد بازدید: ۳۹
مدیرکل دفتر توسعه خانه‌های هلال کشور گفت: ۸۰۰۰ خانه هلال روستایی و شهری در سراسر کشور در حال فعالیت هستند.

به گزارش خبرداغ به نقل از جمعیت هلال‌احمر، عباس احدپور در برگزاری دوره توان افزایی روسای خانه‌های هلال، افزود: از بین ۸۰۰۰ خانه هلال روستایی و شهری، ۲۰ خانه هلال نیز تخصصی هستند که این خانه‌های هلال در مجموعه‌های خاص مثل دانشگاه‌ها و حوزه‌های تاثیر گذار در جامعه فعالیت میکنند.

وی بیان کرد: خانه‌های هلال با هدف بالا بردن سطح تاب آوری جوامع محلی در کنار تمام حوزه‌های هلال احمر اعم از جوانان، امدادونجات، آموزش و پژوهش، داوطلبان و بهداشت و درمان و توانبخشی اقدام به ارائه خدمات میکنند.

مدیرکل دفتر توسعه خانه‌های هلال کشور گفت: اعضای خانه‌های هلال که در نقاط حادثه خیز هستند در حوادث و سوانح با بهره مندی آموزش های لازم قبل از رسیدن نیروهای امدادی و درمانی اقدام به ارائه خدمات‌ امدادی جهت نجات انسان‌ها می‌کنند.

احدپور با توجه به نقش بسیار مهم دیده بانی خانه‌های هلال در امداد و نجات، افزود:  این اهمیت بخاطر این می‌باشد که اگر  زمانی حادثه ای رخ دهد قطعا با اولین تلفن و ارائه اطلاعات کامل و درست، میزان خرابی و میزان تیم های مورد نیاز امداد و نجات مشخص می‌شود و این امر منجر به کاهش میزان هزینه و خسارت می‌گردد.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: