کد خبر: ۹۷۷۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۸
تعداد بازدید: ۵۰
مسعود پزشکیان، رییس جمهور روز شنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها در جمع دانشجویان دانشگاه تهران گفت: رسالت دانشگاه، قرار دادن کشور عزیزمان در قله علم، هنر و تکنولوژی است.

پزشکیان: دعوا بی معنی است /به اسم رهبری کاری می کنیم که ضد رهبری است /کسی هستم که داشتند حذفم می‌کردند ولی الان اینجا هستمبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ مسعود پزشکیان، رییس جمهور روز شنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها در جمع دانشجویان دانشگاه تهران گفت: رسالت دانشگاه، قرار دادن کشور عزیزمان در قله علم، هنر و تکنولوژی است.

بخش های مهم سخنان رییس جمهور در جمع دانشجویان را به نقل از خبرگزاری ها در ادامه می خوانید:

*اگر امیدی به آینده کشور داریم به دانشگاه و دانشگاهیان است، البته صنعتگران و تولیدکنندگان هم بال بزرگی برای این کار هستند.

* انتظار ما از دانشگاه این است که کشور ما را در قله علم و تکنولوژی قرار دهد، وقتی جوان بودم می خواستم درس بخوانم، در آن زمان پزشک کم داشتیم، تصمیم گرفتم درس بخوانم و مهارت هایی کسب کنم و برای این کار هر تلاشی لازم بود انجام دادم، بعد هم برای ادامه یادگیری به خارج از کشور رفتم.

*موظفیم درد و رنج مردم را حل کنیم و اگر در این راه به خارج از کشور رفتم برای یاد گرفتن مهارت بود تا درد مردم را کم کنم، امروز اینجا هستم تا مشکلات مردم را کم کنم چون جز ما قرار نیست مشکلات مردم را کسی حل کند.

*اگر هر جناح و گروهی حرف درست را بیاورد، ما موظفیم که بپذیریم و مقابل او مقاومت نکنیم. باید بهترین مسیر را برای حل مشکلات کشور پیدا کنیم و در دنیا تجارب زیادی وجود دارد.

*دعوا بی معنی است. به اسم رهبری کاری میکنیم که ضد حرف رهبری است. ما نمی خواهیم به کسی ظلم کنیم و می خواهیم مملکت به جایی برسد که رهبری مشخص کردند. 

* اینکه می‌گوییم دعوا نکنیم بر اساس قرآن است که اینگونه رشد کردیم. چه کسی ظالم تر از آن آدمی است که دروغ می‌گوید. حرف درست باید بر اساس مستندات باشد. جهنم جای کسانی است که حرف درست را نمی‌پذیرند. اگر گروهی حرف درست بیاورند ما باید آن را بپذیریم.

*یکی از مشکلاتی که داریم ادبیاتی است که الان داریم. اینکه بیایم وسط جلسه هر کسی حرف خود را بزند، یعنی یک نظم ساده را بلد نیستیم وگرنه ما مشکلی نداریم، حرف همه را می‌شنویم.

*در خارج از کشور دانشگاه‌ها بیشتر درآمد خود را درمی‌آورند. همین اساتید باید مشکلات جامعه ما را حل کنند. یک استاد که می‌تواند مشکل سیستم اداری ما را حل کند با او قرداد ببندیم تا مشکل ما را حل کند. امکانات فراهم کنید تا دانشجو و استاد تئوری را تبدیل به عمل کنند. تنها با حضور در کلاس مشکلات حل نمی‌شود. در عمل مشکلات حل می‌شود.

*شما دانشجویان به ما کمک کنید مملکت را بسازیم، با شما می‌توانیم تمام مشکلات موجود در مملکت را حل کنیم. 

* ما هر کاری از دست‌مان بربیاید برای رشد و تعالی افرادی که زحمت می‌کشند خواهیم داشت. برای من افت دارد که ببینم کمتر از کشورهای دیگر باشیم. من از گفت‌وگو باکی ندارم ولی دعوا بی‌معنی است. اگر مشکلی هم حل نشد صادقانه می‌گویم نشد. متاسفانه به اسم رهبری کاری‌هایی می‌کنند که خلاف نظر ایشان است و اسم رهبری سوءاستفاده می‌کنند. 

*من کسی هستم که داشتند حذفم می‌کردند ولی الان اینجا هستم. یک نفری ممکن است اعتقادات من را نداشته باشد ولی از من بهتر عمل  کند، ما باید به او هم احترام بذاریم. آن‌های که در این مملکت ماندند و با تمام وجود زحمت می‌کشند، نخبگانی هستند که ما باید هوای آن‌ها را داشته باشیم. وقتی هوای مشتری خودم را نداشته باشم به مشتری دیگر چه بگویم؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: