کد خبر: ۹۷۷۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۵
تعداد بازدید: ۵۵
مصطفی درایتی، فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: دستیابی به وفاق کار آسانی نیست و اگر با دقت انجام نشود هم به طرفداران آقای پزشکیان و هم به رقبای ایشان آسیب می‌رساند.

هشدار روحانیِ اصلاح طلب به پزشکیان برای حل و فصل سریعتر فیلترینگ و FATF /دولت مراقب باشد به وفاق آسیب نرسدبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ درایتی، درباره رویکرد وفاق دولت چهاردهم در سه ماه اخیر و پیاده‌سازی آن گفت: به نظر می رسد دولت در حال تلاش برای توفیق در این مسیر است. اما این کار، کار آسانی نیست و اگر با دقت انجام نشود هم به طرفداران آقای پزشکیان و هم به رقبای ایشان آسیب می‌رساند. اگر این رویکرد با بعضی از وعده‌های داده شده محقق شود؛ می‌تواند ایجاد امید کند.

وی تاکید کرد: دولت باید مراقبت کند چراکه طولانی شدن تحقق وعده‌ها به روند وفاق صدمه می‌رساند. امید در دولت آقای پزشکیان با تحقق وعده‌ها شکل گرفته است، اگر از بین برود، دولت با هدف مدنظر فاصله خواهد گرفت.

بخش های مهم این گفت و گو را در ادامه به نقل از خبرگزاری ایلنا، می خوانید:

*در کشورمان بعضی از مخالفت‌ها و موافقت‌ها مبنای عقلانی و منافع ملی ندارند. یعنی در پس هر مناظره و گفت‌وگو استدلال‌های منطقی وجود ندارد و بیان نظرات بر پایه لجبازی پیش می‌رود. در نتیجه وفاق به معنای اجماع کامل غیرممکن است. تکثر به صورت طبیعی در جامعه‌ای مانند ایران یک واقعیت است و هنگام پیش آمدن اختلاف نظرها، مسئله قانون باید به میان بیاید.

*وقتی افراد جامعه با موضوعی زاویه جدی دارند، پیداست که این موضوع بر اساس خواست عمومی شکل نگرفته است و از نظر عملیاتی هم اجرای این موضوع عملی و مفید نیست. به همین دلیل ما باید فضای کشور را به سمتی ببریم که همه گروه‌ها و سلایق سیاسی و مدیریتی کشور، منافع ملی را محور کار خود قرار دهند و سلایق و نظراتی که به مردم و جامعه صدمه می‌زند را کنار بگذارند. وفاق مد نظر آقای پزشکیان از نظر من این است. 

*بعضی اوقات برخوردهای جناحی به حدی است که دو طرف حتی دشمن اصلی خود را فراموش می‌کنند؛ برای مواجهه با این چالش‌ها بهتر است با هم گفت‌وگو کنیم چراکه هیچ راهی جز گفت‌وگو برای مقابله با این چالش‌ها و رسیدن به وفاق، نداریم. باید در فضای رسانه و فضای مجازی صدای دوطرف شنیده و صحبت‌هایشان بررسی شود. آقای پزشکیان باید زمینه‌هایی را فراهم کند که مقدمات این گفت‌وگوها و بیان نظرات در جامعه فراهم شود.

*درباره رفع فیلترینگ و گشایش در موضوع FATA دولت باید تلاش بسیاری داشته باشد تا این مسائل را در کوتاه‌مدت هرچه سریع‌تر حل کند. چون این مسائل، جزو مسائل داخلی است و به موضوعات بین‌المللی ربطی پیدا نمی‌کند، هم‌چنین چون خود آقای پزشکیان در ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری این مسائل را مطرح کرده است‌، باید تلاش کند در کوتاه‌مدت و هرچه زودتر این موضوع را حل کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: