کد خبر: ۹۷۷۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۰
تعداد بازدید: ۳۸
«هلیو دی سالیوا»، مدیر کارآفرین بازنشسته برزیلی، در محل زندگی‌اش «سائو پائولو»، طی دو دهه، به‌تنهایی بیش از ۴۱ هزار اصله درخت کاشت و اکنون این مکان تبدیل به بوستانی زیبا شده است.

به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ نادیا زکالوند: اگر بر فراز کلان‌شهر سائو پائولو پرواز کنید، بوستانی به طول ۳.۲ کیلومتر و عرض ۱۰۰ متر خواهید دید که بین دو جاده شلوغ و پررفت‌وآمد قرار گرفته است. اسم این بوستان، «پارک خطی تیکوئاتیرا» است و حاصل زحمت مردی است که ۲۰ سال به‌طور خستگی‌ناپذیری تلاش کرد تا منطقه خشک و مخروبه محل زندگی‌اش را تبدیل به جنگلی طبیعی در دل شهر سائو پائولو کند.

این مرد در مدت ۲۰ سال ۴۰ هزار اصله درخت کاشت/ عکس

«هلیو دی سالیوا»، ۷۳ساله، در اصل اهل منطقه‌ای به اسم «پرامیسائو» است که ۵۰۰ کیلومتر با شهر سائو پائولو فاصله دارد. او پس از بازنشستگی، به سائو پائولو نقل مکان و از همان زمان شروع به کاشت درخت در حاشیه رودخانه تیکوئاتیرا کرد و اکنون این منطقه پس از گذشت ۲۰ سال به منطقه‌ای سرسبز و زیبا تبدیل شده است.

این مرد در مدت ۲۰ سال ۴۰ هزار اصله درخت کاشت/ عکس

او در ۴ سال اول درختکاری، حدود ۵ هزار درخت از انواع درخت‌های بومی منطقه کاشت و این کار را تا سال ۲۰۲۰ ادامه داده تا کاشت درخت‌ها را به بیش از ۲۵هزار اصله رسانده بود. درضمن او در برابر هر ۱۲ درخت، یک گونه درخت میوه کاشت. سرانجام امسال درخت‌های این مرد خوش‌ذوق برزیلی به بیش از ۴۱ هزار اصله رسیده است و جالب اینجاست که او گفته تا تعداد این درختان را به حداقل ۵۰ هزار اصله نرساند، متوقف نمی‌شود.

این مرد در مدت ۲۰ سال ۴۰ هزار اصله درخت کاشت/ عکس

او از انگیزه خود درباره کاشت درخت گفت، «درخت به ما گل و میوه می‌دهد، آب باران را جمع کرده و پرندگان را به سمت خود جذب می‌کند و در عین حال، از سایه و هوای تازه اطراف آنها بهره‌مند می‌شویم.»

این مرد در مدت ۲۰ سال ۴۰ هزار اصله درخت کاشت/ عکس

 هزینه کاشت این درخت‌ها سالانه حدود ۷هزار دلار بوده است.

منبع:

odditycentral

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: