کد خبر: ۹۷۷۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۶
تعداد بازدید: ۵۰
عضو کمیسیون انرژی مجلس از میزان حقوق دریافتی نیروهای پیمانکاری و قراردادی حوزه عملیاتی صنعت نفت انتقاد کرد و گفت که فاصله دریافتی این نیروها با افراد رسمی زیاد است که باید جبران شود.

شریعتی: حقوق نیروهای پیمانکاری و قراردادی صنعت نفت اصلاح شودبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، مالک شریعتی نیاسر در جلسه علنی امروز مجلس در تذکری با اشاره به وضعیت حقوق کارکنان صنعت نفت به خصوص کارکنان عملیاتی گفت: بسیاری از افراد مشغول در حوزه عملیاتی نیروهای پیمانکاری و قراردادی هستند که متاسفانه منابع مالی خوبی برای جبران زحمت آنها پیش بینی نشده که در شرایط بسیار سخت نیز مشغول کارند.

وی افزود: فاصله دریافتی این نیروهای پیمانکاری و قراردادی با رسمی بسیار زیاد است که ظلم بوده و عدالت نیست و باید جبران شود؛ نباید فاصله دریافتی دو نفر که یک کار را انجام می‌دهند زیاد باشد.

نماینده تهران در تذکر دیگری گفت: این روزها مباحثی در رسانه‌ها در خصوص سقف حقوق ‌ها مطرح می‌شود؛ اولا در این خصوص مجلس شورای اسلامی کاستی دولت قبل و دولت‌های قبلی را جبران کرد. آنها پیش بینی نکرده بودند که بتوان استثنا قائل شد. وزارت نفت ظرفیت قانون را پیگیری و آن را عملیاتی کند تا زحمات نیروهای عملیاتی جبران شود.

شریعتی افزود: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری در روز کارگر  در سال ۱۴۰۲، باید رابطه مستقیمی بین درآمد و کار وجود داشته باشد. اگر چنین اتفاقی صورت بگیرد در هیچ کجای کشور به ویژه صنعت نفت نیاز به سقف حقوق نیست. اگر کسی بر اساس ارزش افزوده ایجاد شده درآمد دریافت کند می‌تواند بیشتر از سقف‌های امروزی دستمزد بگیرد و ما با آن موافق هستیم.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: