کد خبر: ۹۷۷۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۱
تعداد بازدید: ۴۹
در حالی که قسمت اصلی «جوکر» در سال ۲۰۱۹ با آثار قبلی مارتین اسکورسیزی مقایسه شد، «جوکر ۲» سفری بسیار کندتر است که بر زندگی داخلی دو بازیگر اصلی خود تمرکز دارد.

«جوکر ۲» در یک وضعیت بحرانی قرار گرفتبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ دنباله فیلم «جوکر» در حالی به فروش پیش افتتاحیه ۷ میلیون دلاری در آمریکا رسید که قسمت اصلی این فیلم در شرایطی مشابه تقریبا دو برابر فروخته بود.

به گزارش ایسنا، پیش‌بینی می‌شود فیلم «جوکر: جنون مشترک» محصول کمپانی برادران وارنر به فروش افتتاحیه ۵۰ میلیون تا ۶۰ میلیون دلاری در اکران داخلی (آمریکای شمالی) برسد و با احتساب نمایش‌های پیش افتتاحیه در مجموع اکران آغازین، ۷۰ میلیون دلاری را رقم بزند، این در حالی است که در سال ۲۰۱۹، قسمت اول فیلم «جوکر» به فروش آغازین خیره کننده ۹۶.۲ میلیون دلار دست یافت و در ادامه راه خود به فروش یک میلیارد دلاری در سراسر جهان برسد.

«جوکر: جنون مشترک» ساخته تاد فیلیپس با درجه سنی «R» که اولین نمایش جهانی خود را در جشنواره فیلم ونیز و با بازخوردهای متفاوت از سوی منتقدان و مخاطبان تجربه کرد، یک فیلم چند ژانری با عنصر قوی موسیقی است که خارج از تعاریف متداول یک فیلم کمیک بوکی معمول قرار می‌گیرد. نگران‌کننده‌تر از درآمد فروش اکران پیش افتتاحیه، نمره بسیار پائین مخاطبان به این فیلم در وبسایت «PostTrak» است، جایی که تماشاگران به آن نیم‌ستاره از پنج، مشابه امتیاز فیلم جدید «مگالوپولیس» اثر فرانسیس فورد کاپولا دادند.

در واقع نه تاد فیلیپس و نه واکین فینیکس بازیگر نقش اصلی در مورد ساخت یک دنباله برای «جوکر» مطمئن نبودند و برای مدتی قبل از اینکه در نهایت به همکاری در قسمت دوم متعهد شوند، به فکر اجرای نمایشی در تئاتر برادوی بودند.

در حالی که قسمت اصلی «جوکر» در سال ۲۰۱۹ با آثار قبلی مارتین اسکورسیزی مقایسه شد، دنباله آن سفری بسیار کندتر است که بر زندگی داخلی دو بازیگر اصلی خود تمرکز دارد. منتقدان زیبایی کلی فیلم، نقش آفرینی و مسائل فنی آن را ستایش کرده اند و نحوه روایت آن را مورد نقد قرار داده‌اند. دیوید رونی، منتقد ارشد فیلم هالیوود ریپورتر، در جشنواره ونیز درباره این فیلم نوشت: «برای فیلمی که دو ساعت و ربع طول می‌کشد، دنباله جوکر از نظر روایی کمی لاغر و گاهی کسل‌کننده است».

صرف نظر از عملکرد در گیشه، انتظار می‌رود «جوکر: جنون مشترک» در رقابت‌های اسکار نقش مهمی داشته باشد.

«جوکر ۲» از این آخر هفته در همه بازارهای بین‌المللی به جز ژاپن و چین نیز اکران خود را آغاز می‌کند و کمپانی برادران وارنر امیدوار به فروش آغازین بین‌المللی ۸۰ تا ۸۵ میلیون دلاری است.

در فیلم اصلی «جوکر»، تاد فیلیپس شخصیت شرور نمادین بتمن را در قالب یک شخصیت ضدقهرمان درباره یک کمدین مبارز و دلقک پاره وقت به نام «آرتور فلک» که پس از خشونت تکان دهنده در شهر گاتهام تبدیل به یک قهرمان مردمی می‌شود، روایت کرد. این فیلم تاریک با ضرب آهنگی متفاوت با فیلم‌های اکشن معمولی و سینمای ابرقهرمانی، به یک فیلم پرفروش در گیشه جهانی تبدیل شد و در سال ۲۰۱۹ به فروشی بیش از یک میلیارد دلار در سرتاسر جهان دست یافت، درحالی‌که بودجه ساخت آن تنها ۷۰ میلیون دلار بود.

«جوکر» در سال ۲۰۱۹ همچنین در ۱۲ شاخه جوایز آکادمی اسکار از جمله بهترین فیلم، کارگردانی، فیلمنامه اقتباسی نامزد اسکار شد و در نهایت جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد (واکین فینیکس) و بهترین موسیقی متن (هیلدور گودنادوتیر) را کسب کرد. «فینیکس» دومین هنرپیشه‌ای بود که برای بازی در نقش «جوکر» جایزه اسکار را دریافت کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: