کد خبر: ۹۷۷۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۱
تعداد بازدید: ۶۰
اهوازیان در پاسخ به این سوال که آیا در عملیات شهادت سید حسن نصرالله، نفوذ در حزب‌الله لبنان صورت گرفته است یا خیر گفت: ترور شهید نصرالله بر اثر انجام اقدامات ترکیبی توسط رژیم صهیونیستی اتفاق افتاد؛ یعنی هم نفوذ در آن دخالت داشت، هم جمع‌آوری آشکار اطلاعات، هم جمع‌آوری پنهان اطلاعات، هم تحلیل داده‌ها.

استفاده از گاز سیانور در عملیات ترور سید حسن نصرالله؟ /اهوازیان: حداقل ۲ میلیون ایرانی حاضرند به جنگ با اسرائیل بروندبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ سردار عبدالفتاح اهوازیان، فرمانده ارشد سپاه پاسداران که در سال‌های جنگ ایران و عراق، فرماندهی قرارگاه نصرت را برعهده داشته است و سابقه فرماندهی بخشی از نیروهای مدافع حرم در سوریه را هم در کارنامه دارد و البته تحت تحریم‌های دولت بریتانیا نیز قرار دارد، در تحلیل وضعیت کنونی منطقه گفت: دکترین نظامی اسرائیل بر این اساس استوار شده است که جنگ‌های آن‌ها حداکثر یک ماه و با ضربه‌های تاکتیکی سریع انجام شود. اما در حال حاضر حدود یک سال است که رژیم صهیونیستی به غزه حمله کرده و دستاوردی جز یک کارنامه سیاه و نگین از آدم‌کشی نداشته است. در چنین شرایطی، صهیونیست‌ها نیاز داشتند که بدون امتیاز دادن از غزه خارج شوند و به همین دلیل، دعوایی را در جنوب لبنان راه انداختند که هیچ ضرورتی نداشت. 

بنابر گزارش دیده بان ایران، وی با بیان این که اسرائیلی‌ها در حال خارج کردن عمده نیروهای خود از غزه هستند، اظهار داشت: این روزها نیروهای مقاومت فلسطینی در حال شکار کردن صهیونیست‌هایی هستند که می‌خواهند از غزه خارج شوند و نمی‌گذارند که آن‌ها بدون تلفات غزه را ترک کنند. این اقدام اسرائیل به‌نوعی یک فرار تاکتیکی است. اما در حین این فرار، صهیونیست‌ها دست به اقداماتی در لبنان زده‌اند که نمی‌شود اسم آن را نبرد گذاشت. اساسا ما اقدامات امنیتی را نبرد نمی‌دانیم، یعنی ممکن است دشمن در وسایل ارتباطی بمب بگذارد یا به طریق دیگری نیروهای مقاومت را ترور کند که این‌ها یک‌سری اقدامات تاکتیکی - امنیتی موقت است، اصل نبرد، نبرد میدانی است که وقتی آغاز می‌شود که دشمن، نیروهای زرهی و پیاده خود را وارد میدان کند.

بعد از شهادت فرماندهان، حتی یکی از رده‌های فرماندهی حزب‌الله خالی نشد

اهوازیان با تاکید بر این که اسرائیل در حین فرار تاکتیکی خود از غزه، یک ضربه راهبردی نیز به خودش وارد کرد، عنوان کرد: اقدام زمینی اخیر رژیم صهیونیستی برای این بود که آن‌ها می‌خواستند امتحان کنند که آیا بعد از شهادت سید حسن نصرالله، می‌توانند در جنوب لبنان کاری انجام دهند یا خیر، اما در همان اقدام زمینی محدود خود، شدیدا شکست خوردند و فرار کردند، زیرا آن‌ها متوجه شدند که نمی‌توانند به این راحتی‌ها به صورت زمینی با حزب‌الله درگیر شوند. 

این فرمانده ارشد سپاه ادامه داد: بعد از ماجرای انفجار پیجرها، صهیونیست‌ها گمان می‌کردند که صدها نیروی حزب‌الله را فلج کرده‌اند و الان زمان آن است که به صورت میدانی در جنوب لبنان حضور پیدا کنند و خودشان را از غزه خلاص کنند. البته شهید سید حسن نصرالله در سخنرانی چهار ماه قبل خود، به طور مفصل درباره جاسوسی با استفاده از موبایل‌ها تذکراتی داده بود و دو هفته قبل از شهادت نیز اعلام کرد که ممکن است خودشان و تمام مسئولان رده‌بالای حزب‌الله به شهادت برسند، ولی گفت که نیروهای جایگزین تا چند رده بعدی مشخص شده است و هیچ دغدغه‌ای از این بابت وجود ندارد. 

اهوازیان به ترور اسماعیل هنیه در تهران نیز اشاره کرد و گفت: شهید هنیه در زمانی که مسئولیت حماس را برعهده داشت، به بسیاری از کشورهای جهان از جمله تونس، الجزایر، ترکیه، قطر، امارات، اردن و … سفر می‌کرد و اسرائیل می‌توانست ایشان را خیلی راحت‌تر از ایران، در این کشورها به شهادت برساند. ولی رهبران تمام این کشورها سنی هستند و اسرائیلی‌ها مترصد بودند که آقای هنیه را به عنوان یک رهبر مبارز سنی، در کشور شیعه یعنی ایران شهید کنند که به ۲ میلیارد مسلمان جهان القا کنند که شیعه‌ها ضد سنی‌ها هستند. 

احتمال استفاده اسرائیل از گاز سیانور در عملیات ترور سید حسن نصرالله

اهوازیان ضمن ناجوانمردانه خواندن نحوه به شهادت رساندن سید حسن نصرالله توسط رژیم صهیونیستی، بیان کرد: تا به حال در هیچ کجای دنیا سابقه نداشته است که در یک نقطه، نزدیک ۸۵ تن بمب سنگرشکن و ضد استحکامات تخلیه شود و ۶ بلوک ساختمانی شش‌طبقه را با خاک یکسان کند و موج انفجار تا ده‌ها متر به زیر زمین برود. احتمال می‌رود که هم‌زمان با موج انفجار، از مواد شیمیایی نیز استفاده شده و گازهای سمی هم به فرماندهان حزب‌الله آسیب زده است. گفته می‌شود که گاز سیانور نیز همراه این بمب‌های سنگرشکن بوده است. 

این فرمانده ارشد سپاه با بیان این که باید شهدایی که همراه سید حسن نصرالله بوده‌اند، کالبدشکافی شوند تا موضوع استفاده از مواد شیمیایی همراه بمب‌های ضداستحکامات توسط رژیم صهیونیستی مشخص شود، یادآور شد: آنچه در حال حاضر مطمئن هستیم، این است که پیکر شهید نصرالله ترکش نخورده، ولی انگشتر ایشان بر اثر شدت موج انفجار، ترکیده است. محل حضور سید حسن نصرالله و همراهانش چند طبقه زیر زمین بوده و تاسیسات زیرزمینی آسیب زیادی ندیده است، ولی اساسا موج انفجار باعث می‌شود که مویرگ‌ها از درون بترکد، بنابراین حتما موج انفجار شدیدی بوده است که می‌توانیم نشانه آن را در ترکیدن انگشتر ببینیم، ولی بعید نیست که دشمن از مواد شیمیایی نیز استفاده کرده باشد. 

فرمانده سابق قرارگاه نصرت سپاه همچنین گفت: احتمال دارد این که تشییع پیکر سید حسن نصرالله و همراهان ایشان به تاخیر افتاده است، به خاطر بررسی‌هایی باشد که روی پیکر شهدا در حال انجام است، البته قطعا می‌دانیم که ترکش یا آسیب جسمی بیرونی به پیکر شهید نصرالله وارد نشده است، ولی به هر حال موج انفجار اثر خود را گذاشته و این احتمال هم در دست بررسی است که آیا دشمن از مواد شیمیایی مثل سیانور استفاده کرده است یا خیر؛ اگر چنین موضوعی ثابت شود، پرونده سیاه جدیدی در کارنامه صهیونیست‌ها باز می‌شود که در ترورهای خود، از گازهای ممنوعه نیز استفاده می‌کنند. 

این فرمانده ارشد سپاه پاسداران ادامه داد: مدتی قبل، نتانیاهو اعلام کرد که یک تونل را کشف کرده‌اند که از جنوب لبنان به شهرهای اسرائیل کشیده شده است و نیروهای حزب‌الله می‌توانند با استفاده از این تونل‌ها، از زیر زمین خودشان را به سرزمین‌های اشغالی برسانند. وقتی اسرائیلی‌ها این تونل را کشف کردند، سید حسن نصرالله گفت که ما ۱۴ سال است که در حال بهره‌برداری از این تونل هستیم و صدها تونل دیگر شبیه این داریم. صهیونیست‌ها از آن روز می‌ترسند که وقتی سربازهایشان در غزه یا جنوب لبنان در حال جنگ هستند، نیروهای حزب‌الله با استفاده از این تونل‌ها خودشان را به شهرهای اسرائیل برسانند و برای تسخیر آن‌ها تلاش کنند. 

وی در ادامه تاکید کرد: ما برگ‌های برنده زیادی داریم که هنوز رو نکرده‌ایم و کسانی که سید حسن نصرالله یا اسماعیل هنیه را زده‌اند، بدانند که یحیی سنوار بسیار تندتر از شهید هنیه است و در حزب‌الله نیز آقایان سید هاشم صفی‌الدین و شیخ نعیم قاسم، علاوه بر اراده قوی خودشان، این روزها اراده خون‌خواهی از شهید نصرالله را نیز دارند و خیلی تندتر شده‌اند و هیچ جایی برای عقب‌نشینی، مسامحه و تعلل قائل نیستند. 

نفوذ، بخشی از عملیات ترکیبی دشمن در ترور شهید نصرالله بود

اهوازیان در پاسخ به این سوال که آیا در عملیات شهادت سید حسن نصرالله، نفوذ در حزب‌الله لبنان صورت گرفته است یا خیر گفت: ترور شهید نصرالله بر اثر انجام اقدامات ترکیبی توسط رژیم صهیونیستی اتفاق افتاد؛ یعنی هم نفوذ در آن دخالت داشت، هم جمع‌آوری آشکار اطلاعات، هم جمع‌آوری پنهان اطلاعات، هم تحلیل داده‌ها. اسرائیلی‌ها گفته‌اند که وقتی تصمیم به انجام عملیات ترور سید حسن نصرالله گرفتند که دیدند شخصیت‌های مهمی به منطقه ضاحیه بیروت آمده‌اند، ارزیابی آن‌ها این بود که برای چنین شخصیت‌هایی باید خود سید حسن نصرالله حضور پیدا کند، ولی نمی‌دانستند که سید حسن دقیقا در کدام بلوک قرار دارد، بنابراین تصمیم گرفتند که تمام بلوک‌ها را تا عمق زمین بزنند که ایشان هرکجایی که هست، قطعا به شهادت برسد. 

این فرمانده ارشد سپاه ادامه داد: تصمیم‌گیری دشمن برای انجام عملیات ترور شهید نصرالله براساس جمع‌بندی مجموعه‌ای از اقدامات که بخشی از آن‌ها مربوط به نفوذ بود، انجام شد. سید حسن نصرالله هیچ‌وقت خودش نگفته بود که دشمن توانسته است در حزب‌الله نفوذ کند. الان برخی رسانه‌ها، گزارش‌هایی منتشر می‌کنند که فلان شخصیت حزب‌الله نفوذی بوده است، چنین گزارش‌هایی در جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ هم منتشر می‌شد. اما این گزارش‌ها صحت ندارد، اگر واقعا اسرائیل در حزب‌الله نفوذ گسترده داشت، نیازی نداشت که سید حسن نصرالله را بمباران کند، بلکه او را با روش‌های ساده‌تری مثل مسموم کردن یا ... به شهادت می‌رساند که این همه هزینه مادی و معنوی را برای ترور سید حسن تقبل نکند. 

سردار اهوازیان در واکنش به اظهارات اخیر بنیامین نتانیاهو خطاب به ملت ایران گفت: دشمن اگر قصد زدن ایران را داشت، اصلا صحبت نمی‌کرد، بلکه ضربه خود را می‌زد. یاوه‌گویی‌هایی که اخیرا نتانیاهو انجام داد، نوعی رجزخوانی پوچ است. دشمن پیش از آن که هر اقدام احمقانه‌ای انجام دهد، باید توجه داشته باشد که نیروهای مقاومت هنوز به صورت زمینی وارد عمل نشده‌اند. جبهه جولان برای گروه‌های مقاومت بسیار حساس است و این گروه‌ها به دنبال بهانه‌ای برای حضور در این جبهه هستند. همین الان حشد الشعبی عراق اعلام کرده است که آمادگی دارند چند صد هزار نیرو را به این جبهه اعزام کنند. برای رفتن از عراق به سوریه نیز مرز هیچ کشور دیگری در میان نیست و نیروهای عراقی به‌راحتی می‌توانند خودشان را به جولان برسانند. 

حداقل ۲ میلیون ایرانی حاضرند به جنگ با اسرائیل بروند

اهوازیان با تاکید بر آمادگی غاطبه مردم ایران برای اعزام داوطلبانه به میدان نبرد با اسرائیل در صورت لزوم، گفت: اگر نبرد زمینی بین جبهه مقاومت با اسرائیل صورت بگیرد، بسیاری از ایرانی‌هایی که نسبت به‌عدم حضور در دفاع از حرم غبطه خوردند، حتما در میدان حاضر خواهند شد. حداقل ۲ میلیون ایرانی غبطه می‌خورند که چرا اجازه پیدا نکردند برای نبرد با داعش در میدان حاضر شوند. بسیاری از این‌ها قسم می‌خورند که آماده‌اند به نبرد با اسرائیل بروند. 

این فرمانده ارشد سپاه ادامه داد: روزی ده‌ها تلفن به بنده می‌شود و عزیزان با گریه و زاری می‌گویند که حاضرند از جان و مال خود برای چنین نبردی مایه بگذارند. شرایط مثل همان اوایلی است که بحث دفاع از حرم بود و من ایرانی‌هایی را در میدان می‌دیدم که می‌گفتند ما برای رسیدن به سوریه، سه کشور را دور زده‌ایم. یکی دیگر می‌گفت که من پراید مسافرکشی خود را فروخته‌ام و به اینجا آمده‌ام. یکی دیگر می‌گفت من چند ماه است که عروسی کرده‌ام و طلاهای هدیه را فروخته‌ام و به اینجا آمده‌ام. یکی دیگر می‌کفت که خانه خودم را به رهن داده‌ام و خانم خود را به منزل پدرش فرستاده‌ام و مبلغ رهن را هزینه کرده‌ام و به سوریه آمده‌ام. ما چنین آدم‌هایی در مملکت خودمان داریم که این چنین برای مبارزه با صهیونیست‌ها آماده هستند. 

این فرمانده ارشد سپاه پاسداران ادامه داد: یک برادر اصلاح‌طلب به من می‌گفت که آماده‌ام همین امروز چفیه عربی به گردنم بیندازم و به جنگ با اسرائیل بروم و اگر قرار باشد نیرو اعزام کنیم، حتما داوطلبانه می‌روم و تا زمانی که یا پیروز شویم یا شهید شوم، به ایران برنخواهم گشت. رهبر معظم انقلاب فرمان داده‌اند و فرمان ایشان در حکم واجب کفایی است که هرکس در توان خودش باید به حزب‌الله کمک کند. این روزها می‌بینیم که روی میز هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی چفیه می‌اندازند که نشان می‌دهد ما آماده نبرد هستیم. این‌ها نوعی رجزخوانی است که ما از حضرت عباس (ع) یاد گرفته‌ایم. حضرت عباس به حمل پرچم و رجزخوانی مشهور بودند. امروز پرچم حضرت عباس (ع) همین چفیه عربی است. همین را گردن خودمان بیندازیم، دشمن متوجه می‌شود که ما آماده هستیم و دچار وحشت می‌شوند. 

اهوازیان همچنین در واکنش به اظهارات برخی کارشناسان سیاسی مبنی بر این که اسرائیل می‌خواهد ایران را وارد «تله جنگ» کند، اظهار داشت: من به چیزی به عنوان تله جنگ اعتقاد ندارم، ما مرد جنگ هستیم و کسانی باید بترسند که قوای لازم را برای جنگ ندارند. کل جمعیت صهیونیست‌ها حدود ۵.۵ میلیون نفر و کل نیروهای ارتش و پشتیبانی نظامی آن‌ها حداکثر یک میلیون نفر است. این در حالی است که ما همین حالا حدود ۱۶ میلیون بسیجی آموزش‌دیده داریم، همچنین میلیون‌ها نفر عضو سپاه و ارتش داریم. همچنین میلیون‌ها نفر در کشورهای منطقه عضو گروه‌های مقاومت هستند. مقاومت اسلامی عراق اعلام کرده است که فقط برای پس گرفتن جولان حاضر است ۴۰۰ هزار نفر را اعزام کند. خدا بیامرزد شهید نصرالله را که می‌گفت اگر بخواهم از همین بضاعت خود حزب‌الله استفاده کنم، می‌توانم یک هفته‌ای الجلیل را بگیرم. 

این فرمانده ارشد سپاه پاسداران ادامه داد: من از آقایانی که از اصطلاح «تله جنگ» استفاده می‌کنند، خواهش می‌کنم که آورده خودشان را اعلام کنند. حضرت امام (ره) می‌فرمود کسانی که می‌گویند انقلاب چه کرد، بفرمایند که آن‌ها برای انقلاب چه کرده‌اند. کسانی که از «تله جنگ» می‌گویند، بفرمایند که خودشان کجا خدمت کرده‌اند، در کدام جبهه بودند و در دوره دفاع مقدس چه کرده‌اند. آورده خودشان را بیاورند تا ما حرفشان را گوش بدهیم. کسانی که ادعا می‌کنند ما رجال سیاسی هستیم، پایان خدمت اولاد خودشان را بیاورند تا من استعلام بگیرم و ببینم فرزندان آن‌ها در بالاشهر تهران خدمت کرده‌اند یا در جایی مثل عجب‌شیر. عمده این جماعت که ناله‌کنان و برسرزنان هستند و حال ما را بد می‌کنند، کسانی هستند که سررشته‌ای از موضوعات نظامی ندارند.

وی در پایان تصریح کرد: از همه مردم و نیروهای سیاسی می‌خواهم که کار را به کاردان بسپارند. امروز نیروهای مسلح سنسورهای دفاعی مملکت هستند؛ سنسورهایی حساس، هوشیار و بیدار که می‌دانند چه کار کنند. ما هیچ‌وقت نمی‌آییم که یک گلوله سنگین خود را خرج شکار خرگوش کنیم. ما با این گلوله‌ها گرگ و گراز می‌زنیم. آقایان خواهشا با صحبت‌هایی مثل «تله جنگ»، مردم را احساسی نکنند، ما به صورت معقول به پیش می‌رویم، البته ما هیچ وقت مهاجم نبوده‌ایم و همیشه مدافع بوده‌ایم و حمله موشکی دیشب نیز خون‌خواهی از به شهادت رساندن شهید هنیه، شهید نصرالله و شهید نیلفروشان بود و طلبی بود که اسرائیل از ما داشت. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: