کد خبر: ۹۷۷۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
تعداد بازدید: ۴۲
یکشنبه ۸ مهر، زمین سیارک کوچکی به نام 2024 PT5 را به دام گرانش خود انداخت؛ اما آیا می‌توان این جسم را به راحتی در آسمان شب مشاهده کرد؟

حالا که زمین ۲ ماه دارد، چطور ماه دوم را ببینیم؟به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ اوایل هفته‌ی جاری زمین سیارکی را به دام انداخت که تا دو ماه آینده سیاره‌مان را در مسیرش به دور خورشید همراهی خواهد کرد. قمر جدید در واقع سیارکی نزدیک به زمین به نام 2024 PT5 است و فقط درحدود ۱۰ متر قطر دارد.

سیارک 2024 PT5 که در طول مواجهه‌ای بسیار نزدیک با زمین، به دام افتاد، تنها ۵۷ روز زمین را همراهی می‌کند و درنهایت در ۵ آذر با خروج از نفوذ سیاره، در مدار عادی‌اش به گردش به دور خورشید ادامه خواهد داد.

بر اساس گزارش زومیت، به‌دام‌افتادن سنگ فضایی در اطراف زمین، بازاری از شایعات را در شبکه‌های اجتماعی به‌راه انداخت. برخی افراد ادعا کردند که «قمر دوم زمین» را می‌توان در ساعات خاص در آسمان مشاهده کرد.با اینکه فرضیه‌ی «قمر دوم» می‌تواند عجیب و هیجان‌انگیز به نظر برسد، 2024 PT5 یک همراه غالبا نامرئی خواهد بود.

درواقع سیارک به‌دام‌افتاده با اندازه‌ی تقریباً ۳۰۰هزار بار کوچک‌تر از ماه زمین، برای دیده‌شدن با چشم غیرمسلح بیش از حد کوچک است. حتی تلسکوپ‌های تجاری و دوربین‌های دوچشمی نیز کمک چندانی به رصد چنین جسم کوچکی نمی‌کنند.

کارلوس دی لا فونت مارکوس، استاد دانشگاه کمپلوتنسه مادرید به لایوساینس گفت: این جسم بیش از اندازه کوچک و کم‌نور است که بتوان با تلسکوپ‌های آماتور و دوربین‌های دوچشمی آن را دید. با این‌حال [قمر دوم زمین] درون محدوده‌ی روشنایی تلسکوپ‌های رایجی قرار دارد که ستاره‌شناس‌های حرفه‌ای به کار می‌برند.

بنابراین تنها روش برای دیدن قمر کوچک جدید زمین این است که منتظر بمانیم تا پژوهشگرها از رصدخانه‌های حرفه‌ای تصاویر آن را منتشر کنند. براساس پژوهشی جدید، 2024 PT5 احتمالا از منطقه‌ی آرجونا، کمربند سیارکی ثانویه در نزدیکی مدار زمین، سرچشمه گرفته است. با توجه به مجاورت این سیارک با سیاره‌مان، انتظار می‌رود که تا ژانویه‌ ۲۰۲۵ یک بار دیگر به ما نزدیک شود و سپس بازدید بعدی در سال ۲۰۵۵ خواهد بود.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: