کد خبر: ۹۷۷۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳
تعداد بازدید: ۷۴
رییس پلیس راهور تهران بزرگ، از رهاشدن ۷۰۰۰ خودرو در پارکینگ های پلیس خبر داد.

هشدار پلیس به ۷ هزار خودرو؛ مالکان این خودروها مراقب باشندبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ رییس پلیس راهور تهران بزرگ، از رهاشدن ۷۰۰۰ خودرو در پارکینگ های پلیس خبر داد و گفت: اگر تا سه ماه آینده مالکان برای ترخیص خودروهای خود اقدام نکنند؛ این خودروها به مزایده گذاشته می‌شوند.

ایسنا در خبری نوشت: سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور درباره جزئیات این خبر گفت: در حال حاضر حدود ۷۰۰۰ خودرو، در پارکینگ‌های پلیس راهور تهران بزرگ توقیف شده‌اند و در واقع مالکان و راننده‌ها آنها را بلاتکلیف رها کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل قوه‌قضائیه، خودروهایی که بیش از یک سال در پارکینگ های پلیس رها شده‌اند و کسی برای ترخیص آنها حتی بعد از سه ماه از اعلام پلیس نیز، اقدام نکرده‌است؛ جز خودروهای رها شده، تلقی می‌شوند و با حکم قضائی، پلیس می‌تواند این خودروها را به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) تحویل می‌دهد.

موسوی‌پور خطاب به مالکین و شهروندان پایتخت‌نشین افزود: از همه مالکانی که به هر دلیلی خودروهای آنها مدت هاست که در پارکینگ‌ها توقیف شده اند؛ درخواست می‌کنیم هرچه سریع‌تر برای رفع توقیفی اقدام کنند.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ درباره فرصت سه ماهه ادامه داد: شهروندان باید به این مسئله دقت کنند که پلیس راهور، از اول مهر ماه درباره این خودروها اطلاع‌رسانی کرده و تا پایان آذرماه این فرصت باقی است و اگر مالکان برای ترخیص خودروهای خود تا این تاریخ اقدام نکنند، این خودروها به دستور قاضی جز اموال ستاد اجرایی فرمان امام (ره) محسوب می‌شود.

موسوی‌پور با اشاره به اقدامات ستاد اجرایی گفت: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) پس از دریافت خودروها با حکم قاضی، اگر خودرو قابل استفاده باشد، پلاک آن را حذف کرده، به مزایده گذاشته و خودرو قیمت گذاری می شود.اگر در زمان مزایده، مالک با مدارک خودرو حاضر شود؛ مبلغ خودرو بر حسب قیمت روز به مالک پرداخت می شود.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا برخی رانندگان خودروی توقیف شده خود را ترخیص نمی کنند؛ افزود: بیشترین علت این اتفاق، این است که در حال حاضر مبلغ جریمه و هزینه پارکینگ، بیشتر از قیمت خود خودرو است و ترخیص خودرو برای مالکان به‌صرفه نیست.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: شهروندان می‌توانند برای ترخیص خودرو با در دست داشتن مدارک مالکیت و شناسایی خودرو به همراه کارت ماشین ، سند خودرو ، کارت ملی مالک به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: