کد خبر: ۹۷۷۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱
تعداد بازدید: ۶۸
در برخی مواقع ممکن است واتساپ شما به‌درستی کار نکند و متصل نشود. راه‌های نسبتاً آسانی وجود دارد که اگر مشکل به اختلالات شبکه مربوط نباشد، از طریق آن‌ها می‌توانید این مشکل را برطرف کنید. در این مطلب به تمام راه‌هایی اشاره می‌کنیم که از طریق آن‌ها می‌توانید متوجه شوید که چرا واتساپ وصل نمی شود؟

به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ در بسیاری از مواقع، ممکن است دلیل قطع‌بودن واتساپ، آفلاین‌بودن سرورهای آن باشد. درواقع در این زمان‌ها، خود سرویس واتساپ به‌درستی کار نمی‌کند و احتمالاً دچار اختلال شده است.

به نقل از دیجیاتو، زمانی که با یک قطعی طولانی‌مدت مواجه شدید، بهتر است از طریق سرویس‌هایی مانند Down Detector وضعیت واتساپ را بررسی کنید. همچنین اگر اختلال بزرگی رخ داده باشد، خود واتساپ از طریق شبکه‌های اجتماعی این موضوع را اعلام می‌کند.

نصب مجدد اپلیکیشن و دریافت آخرین آپدیت

اگر اطلاع پیدا کردید که واتساپ فقط برای شما کار نمی‌کند؛ بهتر است یک بار اپلیکیشن آن را حذف و مجدداً نصب کنید.

همچنین در برخی موارد، عملکرد نسخه‌های قدیمی واتساپ ممکن است با نقص همراه شود. بنابراین اگر با مشکل عدم اتصال واتساپ مواجه شدید، بهتر است از دریافت آخرین نسخه اپلیکیشن آن نیز اطمینان داشته باشید. علاوه‌براین، سیستم عامل خود را نیز به آخرین نسخه موجود ارتقاء بدهید.

یک‌بار گوشی را ریست کنید

در ادامه دلایل مربوط به سوالِ «چرا واتساپ وصل نمیشود؟» باید به ریست‌کردن گوشی بپردازیم. هرچند این موضوع ممکن است درست به‌نظر نرسد، اما راه‌اندازی مجدد می‌تواند برخی از مشکلات گوشی‌های هوشمند را برطرف کند. ریست‌کردن گوشی یکی از اولین راه‌های عیب‌یابی است که باید آن را امتحان کنید.

اتصال اینترنت خود را بررسی کنید

این احتمال وجود دارد که اینترنت شما قطع باشد. می‌توانید از برنامه‌های دیگر یا مرورگر وب استفاده کنید و اگر آن‌ها به‌درستی کار می‌کردند، نشان می‌دهد که مشکل وصل‌نشدن واتساپ به خود آن مربوط می‌شود. اما اگر سایر برنامه‌ها نیز به‌درستی کار نمی‌کنند، احتمالاً مشکل به اتصال اینترنت شما مربوط است.

حافظه کش برنامه را پاک کنید

حافظه کش یک روش عالی برای حفظ سلامت گوشی شما است، اما داده‌های قدیمی ممکن است خراب شوند و دلیل کارنکردن واتساپ باشند.

در گوشی‌های اندرویدی از طریق تنظیمات و جستجوی عبارت Clear Cache فایل‌های ذخیره‌شده روی کش را حذف کنید، اما در گوشی‌های iOS چنین قابلیتی وجود ندارد و باید یک‌بار اپلیکیشن را حذف و مجدداً نصب کنید. همچنین بهتر است از وجود حافظه کافی روی دستگاه خود اطمینان داشته باشید.

ارائه دسترسی‌ها به واتساپ

بسیاری از مشکلات می‌تواند به‌دلیل عدم ارائه مجوزهای لازم به واتساپ برای دسترسی به اطلاعات ضروری به‌وجود بیاید. به‌عنوان مثال، اگر به‌طور ناخواسته اجازه دسترسی به مخاطبین گوشی خود را رد کنید، ممکن است واتساپ نتواند فهرست مخاطبین شما را دریافت کند. همچنین ممکن است داده‌های پس‌زمینه را غیرفعال کرده باشید.

مشکل وصل نشدن واتساپ ممکن است به اپلیکیشن، دستگاه، شبکه یا خودِ سرویس واتس‌اپ ارتباط داشته باشد. برخی از دلایل وصل‌نشدن این سرویس پیام‌رسان شامل موارد زیر می‌شود:

  • واتساپ مشکل گسترده‌تری دارد که از دسترس شما خارج است
  • اتصال اینترنت شما دچار مشکل شده است
  • گوشی شما در استفاده کامل از برنامه با مشکل مواجه شده است
  • حافظه کش اپلیکیشن معیوب شده است
  • واتساپ حساب شما را حذف کرده باشد
  • مجوزهای ضروری ارائه نشده‌اند

با وجود این دلایل، به‌طور دقیق نمی‌توان گفت که دلیل اصلی وصل‌نشدن واتساپ چه چیزی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: