کد خبر: ۹۷۷۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۱
تعداد بازدید: ۵۲
جنگنده اف ۱۱۷ اولین هواپیمای عملیاتی بود که بر اساس فناوری پنهانکاری طراحی شد. هدف از طراحی این جنگنده ساخت پرنده‌ای برای نفوذ بدون شناسایی به حریم هوایی به شدت محافظت شده دشمن بود. این جاه طلبی منجر به شکل مثلثی Nighthawk شد که برای انحراف امواج راداری طراحی شده بود و هواپیما را برای سیستم های راداری دشمن تقریباً نامرئی می کرد.

به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ پس از ورود به خدمت در سال ۱۹۸۲، هواپیمای F-117 به سرعت به یک بازیگر ترسناک در جنگ های مدرن تبدیل شد. اولین حضور در میدان نبرد در طول جنگ خلیج فارس، توانایی بی‌سابقه‌ این جنگنده را برای ضربه زدن به اهداف با ارزش با دقت بالا، در حالی که شناسایی نشده باقی می‌ماند، به نمایش گذاشت.

آشنایی با سوسک بدبوی ارتش آمریکا

به نقل از روزیاتو، با وجود رزومه چشمگیر آن، ظاهر عجیب Nighthawk برای کسانی که از نزدیک با آن کار می کردند بسیار مورد توجه بود. خدمه زمینی و خلبانان به یک اندازه خاطرنشان کردند که شکل منحصر به فرد این هواپیما نه به شاهین بلکه به یک حشره شباهت زیادی دارد – یک حشره بدبوی رایج. با نیمرخ تخت و زاویه دار و دم آنتن مانند، نام مستعار «حشره بدبو» (Stink Bug) به عنوان ادای احترامی بامزه به طراحی غیرمعمول این هواپیما ظاهر شد. در حالی که ممکن است Stink Bug لقب نامناسبی برای یکی از پیشرفته ترین هواپیماهای زمان خود به نظر برسد، اما نشان دهنده طنز بامزه ای است که اغلب با دنیای سختگیرانه و پر استرس هوانوردی نظامی همراه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: