کد خبر: ۹۷۶۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۸
تعداد بازدید: ۴۵
وزیر علوم از تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی شکایات دانشجویان و اساتید تعلیقی یا اخراجی در وزارت علوم خبر داد.

تشکیل کارگروه ویژه برای دانشجویان و اساتید دارای مشکل/ وزیر علوم: بازگشت یا عدم بازگشت آنها به دانشگاه را تایید نمی‌کنمبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ وزیر علوم از تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی شکایات دانشجویان و اساتید تعلیقی یا اخراجی در وزارت علوم خبر داد و گفت: من بازگشت یا عدم بازگشت آنها به دانشگاه را تایید نمی کنم؛ بلکه باید پرونده مورد بازنگری قرار بگیرد و موضوع بر اساس اصل وفاق، موازین قانونی و رافت اسلامی مورد تصمیم گیری قرار بگیرد.

بنابر گزارش ایسنا؛ حسین سیمایی صراف در پایان حاشیه اجلاس روسای دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور با بیان اینکه قبول مسئولیت کار سختی است و اطرافیان از مسئولیت ما بیشتر لذت می برند، تاکید کرد: نگاه من به مسئولیت و مدیریت به دید امانت است و با محاسبه عقلی این امر را نباید قبول کرد؛ اما اینکه همه از بار مسئولیت شانه خالی کنند، اخلاقی نیست. در واقع معتقدم امانتداری سخت است؛ اما این امانت شیرین خواهد بود اگر با نیت خوب باشد؛ البته باید اخلاص هم در آن باشد.

وی در ادامه مجدد بر ضرورت شکل گیری نگاه وفاق ملی در دانشگاه ها تاکید کرد و گفت:  الگوی پزشکیان در انتخاب وزرا به بخش های پایین تر هم تعمیم یافته است و برخی اعلام می کنند در برخی دانشگاه ها برای مدیریت مصاحبه و نظرسنجی شده اما اعلام می کنم که این موارد به وزارت علوم ربطی ندارد و ما به کسی ماموریت ندادیم.

وزیر علوم در پاسخ به نگرانی برخی روسای فعلی دانشگاه ها در خصوص تغییر مدیریت اظهار کرد: همانظور که گفتم صرف انتصاب در گذشته دلیل تغییر نیست قانون هم تغییر نکرده، اما دولت تغییر کرده و نگاه دولت وفاق ملی است و این وفاق با عقلانیت جناح های سیاسی همراه بوده است.

سیمایی صراف با اشاره به اینکه یکی از معیارهای ما برای مدیریت این است که مدیر قدرت توافق سازی را داشته باشد و اهل تعامل با دانشجو و اساتید باشد، خاطرنشان کرد: تاکید می کنم همه با قوت و قدرت به کار خود ادامه دهند حتی شروع سال تحصیلی و نحوه مدیریت نشان دهنده توانایی مدیران نسبت به انطباق با شعار جدید است. در واقع منظور از وفاق این نیست که یک جریان با یکدیگر وفاق داشته باشند؛ بلکه باید وفاق بین جریان های متنوع شکل بگیرد.

وی ادامه داد: من و دوستان به شعار وفاق باور داریم و برنامه ریزی ها در جهت وفاق است و خواهش می کنم همه مدیران همکاری کنند و نشان دهند با وفاق همسو هستند. در دولت قبل هم بین ارکان حاکمیت وفاق بود و آن وفاق بین علایق مشابه بود اما در دولت جدید وفاق بین سلایق مختلف است.

وزیر علوم اصل تغییر را ضروری و مثبت ارزیابی کرد و افزود: یکی از عوامل تغییر مدیریت دانشگاه ها شکایت هایی است که به ما می رسد؛ اما ما صرف گزارش تصمیم نمی گیریم و روش ما این است هیات تحقیق فرستاده می شود تا همه جوانب بررسی شود. برای تغییر روسای دانشگاه ها عجله نداریم مگر ضرورتی پیش آید و درخواستی باشد. البته نباید هر گروه تحقیقی را به حساب گروه تحقیق ویژه من در دانشگاه ها قرار داد.

وی از تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی شکایات در کنار دفتر بازرسی و شکایت وزارت علوم خبر داد و افزود: در این کارگروه از یکی قضات دیوان عدالت اداری هم دعوت کردیم تا به صورت بی طرف با شکایات ارسالی از اساتید و دانشجویانی که دچار مشکل شدند، رسیدگی شود. 

وزیر علوم ادامه داد: دستور رییس جمهور و معاول اول این است تا به شکایات دانشجویان و اساتید نسبت به وضعیت اخراج و تعلیق آنها فرصت مجدد داده شود و مجدد مورد بررسی قرار بگیرد. من بازگشت یا عدم بازگشت آنها به دانشگاه را تایید نمی کنم؛ بلکه باید پرونده مورد بازنگری قرار بگیرد و موضوع بر اساس اصل وفاق، موازین قانونی و رافت اسلامی مورد تصمیم گیری قرار بگیرد.

وزیر علوم خطاب به روسای دانشگاه ها تاکید کرد: توصیه می کنم وضعیت و شکایات دانشجویان و اساتید دارای مشکل را خودشان بررسی و رسیدگی کنند. نگذاریم مسأله ها بزرگ شوند و تا جایی که امکان دارد خود مشکلات را رفع کنید اگر نشد به ما ارجاع دهید تا در کارگروه بررسی و به شکایات رسیدگی شود. 

وی به نگاه رهبری در مواجه به دانشجویان و اساتید معترض اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب در اتفاقات سال گذشته دانشگاه فرمودند که آنها جوان هستند و هیجان دارند، صبر و حوصله به خرج دهید، با آنها مدارا کنید و این رأفت باعث شد تا با کمترین هزینه موضوع حل و شرایط آرام شود. حتی پس از این دستور عفو وسیعی را صادر کردند. بنابراین شماها نیز این مشی را پیش ببرید و اگر در عفو خطا کنید خیلی بهتر از این است که در تنبیه مرتکب خطا شوید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: