کد خبر: ۹۷۶۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۸
تعداد بازدید: ۴۱
از فوتبالی که از حرفه‌ای بودن فقط نامش را دارد هیچ توقعی نمی‌رود که بتواند حافظ جان تماشاگرانش باشد. نمی‌توان از فوتبالی که حتی تیم‌های نامدارش زمین مسابقه ندارند، توقع داشت که برای حفظ جان هواداران در ورزشگاه آمبولانس اختصاصی تدارک ببیند.

به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ اصلاً چرا باید از این فوتبال و فدراسیونش توقع داشته باشیم، فدراسیونی که به‌راحتی حتی قوانین خودش را هم زیر پا می‌گذارد. پس اگر تصمیم گرفتید به ورزشگاه بروید حتماً با یک پزشک هماهنگ کنید!
یک هوادار جان داد و حالا بزرگ و کوچک فوتبال در حال توجیه هستند تا خود را بی‌تقصیر معرفی کنند. اما سؤال اینجاست اگر شما مقصر نیستید، پس چه کسی مقصر است؟ پای جان یک انسان در میان بوده، پس اگر ناظر بازی، داور مسابقه، کادر فنی تیم‌ها و ریز و درشت فوتبال مقصر نیستند، چه کسی مقصر است؟

عصر جمعه ثابت شد که فوتبال ایران فرسنگ‌ها با فوتبال حرفه‌ای جهان فاصله دارد. این‌بار نه به خاطر نداشتن VAR و تجهیزات پیشرفته و حتی ارائه فوتبال آماتوری، بلکه به‌خاطر اهمیت ندادن به جان یک انسان.

مازیار زارع درست می‌گوید، ما ثابت کردیم که برگزاری و ادامه یک مسابقه از هر چیزی برایمان مهم‌تر است، حتی جان یک انسان. البته فدراسیون پیش از این هم این مسئله را ثابت کرده بود، وقتی بدون داشتن ورزشگاه مناسب و مورد تأیید لیگ را آغاز کرد، ولی حالا ماجرا با آوارگی تیم‌ها فرق می‌کند، این‌بار در ورزشگاه‌های غیراستاندارد ایران جان یک نفر از دست رفته و هیچ‌کس پاسخگو نیست.


نمونه‌های خارجی زیادی را می‌توان مثال زد، از لیگ برتر انگلستان تا لالیگا و کالچو که به‌خاطر بروز حادثه روی سکوها، بازی متوقف یا حتی تعطیل شد، اما ما اینجا هم با تمام دنیا فرق داریم، چرایی‌اش هم کاملاً مشخص است؛ ما از فوتبال حرفه‌ای تنها اسمش را برداشته‌ایم و خوب یاد گرفته‌ایم که چگونه حرفه‌ای قوانین بین‌المللی و قانون خودمان را دور بزنیم تا به همه بگوییم حرفه‌ای هستیم.


یک هوادار فوتبال از دنیا رفت و حالا همه از قانونی می‌گویند که هیچ‌گاه در فوتبال ایران اجرا نشده و نمی‌شود. طبق قوانین فیفا باید همزمان با مسابقه دو آمبولانس برای بازیکنان وجود داشته باشد. در صورتی که یکی از آمبولانس‌ها برای حمل مصدوم از ورزشگاه خارج شود، امکان ادامه بازی وجود دارد، اما باید تدابیری اندیشیده شود تا آمبولانس دیگری جایگزین شود، این یک‌سوی ماجراست. اما مطابق قوانینی که وزارت بهداشت برای تجمعات ابلاغ کرده، برای تماشاگران بازی فوتبال هم باید آمبولانس تدارک دیده شود تا در صورتی که مشکلی بروز کرد به سرعت اقدامات درمانی انجام شود. همانطور که می‌دانید هیئت فوتبال و باشگاه میزبان، مسئول تدارک و تهیه این موارد هستند. ضمناً طبق پروتکل فیفا باید تیم پزشکی در میان تماشاگران تقسیم شوند.
البته این قوانین برای فوتبال حرفه‌ای دنیاست، نه فوتبال ما که حتی بدیهی‌ترین امکانات را هم ندارد. فوتبالی که می‌خواهد هر طور شده خودش را حرفه‌ای جا بزند، اما حتی نمی‌تواند از جان هوادارانش محافظت کند. اصلاً تفاوتی نمی‌کند که هوادار متعصب ملوان در ورزشگاه فوت کرده باشد یا بیمارستان، این یک بازی رسانه‌ای برای فرار از پاسخگویی است. مهم این است که اقدامات اولیه به‌درستی انجام نشده که البته نباید چنین توقعی هم داشت، چون به هر حال ما فقط برای خودمان حرفه‌ای هستیم. شاید باید از این به بعد هواداران دوآتشه و متعصب فوتبال پزشک اختصاصی هم برای خود به ورزشگاه ببرند تا اگر اتفاقی رخ داد، منتظر اقدام مسئولان فوتبال نمانند و جان‌شان را نجات دهند.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: