کد خبر: ۹۷۶۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۴
تعداد بازدید: ۴۵
امروزه در طب مکمل، رشته ای به نام رفلکسولوژی وجود دارد که با تحریک و فشار دادن نقاطی از کف پا یا دست، پیام هایی به مغز مخابره می شود که باعث تنظیم و تعدیل گوارش، مغز، کبد و فعالیت اعضای درونی بدن می شود. کشیدن سنگ پا، سبب تمرکز بدن به سمت پا می شود و بعضی از سردردها، مشکلات مغز و اعصاب را فروکش می کند.

به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ فاخره بهبهانی: استحمام اگر همراه با ماساژ، روغن مالی،کشیدن سنگ پا و کیسه یا اقدامات دلاکی باشد سبب تسریع و افزایش گردش خون شده و تحلیل برنده مواد زاید بدن بوده و به دفع فضولات کمک می کند و با شدت بخشیدن به تعریق، باعث پاکسازی و خروج بخارات و گازهای مضر بدن می شود. زمان مناسب روغن مالی در حمام، پس از شستشوی بدن و پیش از خروج از حمام است. در اثر مجاورت با هوای گرم محیط حمام، منافذ بدن باز است و می توانیم بهترین و بیشترین بهره را از جذب و اثر بخشی روغن مالی دریافت کنیم.

ماساژ کف پا با سنگ پا

سنگ پاها همان سنگ های مذاب آتشفشانی هستند که خلل و فرج زیادی دارند و به این واسطه می توانند پوست ضخیم و مرده را از کف پا جدا کنند. البته امروزه در بازار انواع دیگری از سنگ پا نیز وجود دارد که به صورت مصنوعی و صنعتی تهیه می شوند. کشیدن سنگ پا از آداب استحمام است و نوعی ماساژ کف پاست. امروزه در طب مکمل، رشته ای به نام رفلکسولوژی وجود دارد که با تحریک و فشار دادن نقاطی از کف پا یا دست، پیام هایی به مغز مخابره می شود که باعث تنظیم و تعدیل گوارش، مغز، کبد و فعالیت اعضای درونی بدن می شود. کشیدن سنگ پا، سبب تمرکز بدن به سمت پا می شود و بعضی از سردردها، مشکلات مغز و اعصاب را فروکش می کند. لیف کشیدن هم نوعی ماساژ محسوب می شود. لیف نرم با ماساژ ملایم برای افراد لاغر و لیف خشن با ماساژ قوی برای پوست های خشن توصیه شده است.

فواید اقدامات دلاکی در حمام/ حکم کشیدن سنگ پا/ سفیداب مفید است؟

کیسه و سفیداب، بهترین لایه بردار پوست

کیسه حمام، وسیله ای سنتی و در زمان های قدیم همراه با روشور یا سفیداب برای زدودن میکروب ها و پوست مرده بدن استفاده می شده و امروزه استفاده از آن به دلیل ایجاد خشکی پوست کمتر توصیه می شود. سفیداب یا همان روشور از ترکیب نوعی گل با چربی نخاع حیوانات تهیه و چون حالت صابونی ایجاد می کند بدن شویی قوی و تمیز کننده بدن بوده و به علت بافت سخت اش بهترین لایه بردار طبیعی بدن و نرم کننده پوست است.

در طب ایرانی برای دفع گرمای بدن و کمک به تنظیم ترشح غدد عرقی به خصوص در فصول گرم سال توصیه شده بدن را با سفید آب کیسه بکشید و تنها به لیف زدن کفایت نکنید. این ماده با حذف سلول های مرده بدن موجب باز شدن منافذ و رشد سلول‌های جدید و زیبایی و شادابی پوست می شود. ضمن اینکه باعث کنترل تعریق بدن شده و گفته می شود که افراد در هر بار استحمام مقداری سفیداب به قسمت هایی از بدن که بیشتر دچار تعریق می شود بمالند و با دست ماساژ دهند. سفیداب می تواند جایگزین خوب و طبیعی برای انواع ماسک‌های لایه‌بردار باشد. در دورانی زنان از سفیداب به جای کرم پودرهای امروزی برای آرایش و سفید جلوه دادن پوست استفاده می‌کردند. افرادی که به صابون‌ها و بدن‌شوهای شیمیایی حساسیت دارند می توانند سفیداب را جایگزین کنند.

فواید اقدامات دلاکی در حمام/ حکم کشیدن سنگ پا/ سفیداب مفید است؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: