کد خبر: ۹۷۶۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۴
تعداد بازدید: ۴۳
سهم نمرات امتحانات نهایی پایه یازدهم و دوازدهم در کنکور ۱۴۰۴ اعلام شد.

سهم نمرات امتحانات نهایی در کنکور ۱۴۰۴ اعلام شدبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ رییس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش، سهم سوابق تحصیلی در سال ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ را اعلام کرد.

محسن زارعی؛ رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران درباره سهم سوابق تحصیلی در کنکور سال آینده اظهار کرد: سهم سوابق تحصیلی در کنکور سال ۱۴۰۳، ۵۰ درصد بود که در سال آینده (۱۴۰۴) به ۶۰ درصد افزایش  می‌یابد.

بنابر گزارش تسنیم، وی افزود: وزارت آموزش و پرورش به تازگی پیشنهادی را در شورای سنجش و پذیرش دانشجو مطرح کرد و مصوب شد بر این اساس از سهم ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی کنکور ۱۴۰۴، ۲۰ درصد برای پایه یازدهم و ۴۰ درصد برای پایه دوازدهم است.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش گفت: در کنکور ۱۴۰۵ نیز سهم سوابق تحصیلی ۶۰ درصد اما از سه سال دوره متوسطه  دوم است که سهم پایه دهم ۱۰ درصد، پایه یازدهم ۲۰ درصد و پایه دوازدهم ۳۰ درصد است.

زارعی با اشاره به اینکه امتحانات نوبت تابستان برای پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم داخلی بوده و نهایی نیست، عنوان کرد: در مناطق مرزی و حاشیه‌ای بیشترین مشکل و کمترین معدل را داریم، این مناطق از اقتصادی هم دارای مشکل هستند بنابراین کل کشور باید پاسخگوی وضعیت آموزش در این مناطق باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: