کد خبر: ۹۷۶۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۷
تعداد بازدید: ۱۶۵
یک فعال سیاسی می گوید برخی تندروهای حاضر در مجلس محکومیت قضایی دارند اما تایید صلاحیت شدند.

پیش بینی آیت الله هاشمی درباره احمدی نژاد /برخی تندروهای مجلس محکومیت قضایی دارند /این افراد با ۳ درصد رأی مردم به مجلس رفته اندبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ عباس امیری‌فر، فعال سیاسی اصولگرا در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین می گوید: امثال رسایی، ثابتی و غضنفری با وجود اینکه خودشان را اصولگرا می‌دانند اما نان‌شان در تندروی است.

بخش هایی از گفتگوی این چهره سیاسی را بخوانید؛

*آقای امیری‌فر! به نظر می‌رسد جنس اصولگرایان تندرو نسبت به قبل متمایز شده است، طیفی که تنها خود را حق و بقیه را ناحق می دانند، به نظر شما بزرگان اصولگرا می‌توانند این طیف را مدیریت کنند؟

بله اصولگرایان می توانند اینها را مدیریت کنند ضمن اینکه مردم نیز اینها را کنار می‌گذارند چراکه تندروی عاقبت خوشی ندارد و خودشان افول می‌کنند کما اینکه از قدیم گفته شده بارانی که تند ببارد، زود قطع می‌شود یعنی سرانجام تندروی همین است که خودشان منزوی خواهند شد.

امثال رسایی، ثابتی و غضنفری با وجود اینکه خودشان را اصولگرا می‌دانند اما نان‌شان در تندروی است. تندروها حتی  قالیباف را که شخصیت بی‌نظیری است و در پست‌هایی نظیر شهرداری فراجناحی عمل کرده و هم بخشی از اصولگرایان او را قبول دارند هم بخش عظیمی از اصلاح‌طلبان قالیباف را قبول دارند، از طرف دیگر  او در سن ۲۰ سالگی فرمانده جنگ شده و در پست‌هایی که داشته منشا اثر بوده، تخریب می‌کنند چنانچه کامران غضنفری که با ۳ درصد رای نماینده مردم تهران شده اخیرا طی بیانیه‌ای تلاش کرده قالیباف را زیرسوال ببرد در حقیقت او می‌گوید چرا قالیباف با دولت همکاری می‌کند.

تندروها کارشان به جایی خواهد رسید که علیه رهبر انقلاب هم موضع‌گیری کنند. مگر رهبری نگفتند با پزشکیان همکاری کنید که کارهای دولت به ثمر برسد؟

دولت چهاردهم دولت خوبی است، انصافا وقتی پزشکیان صحبت می‌کند انسان از اخلاص و سادگی او لذت می‌برد و به عبارت دیگر می‌توان گفت پزشکیان، احمدی‌نژاد عاقل است یعنی شخصیتی دارد که باید به او گفت احمدی‌نژاد عاقل.

به بیان دیگر پزشکیان نه وعده الکی می‌دهد و نه حرفی می زند که در آن بماند.در مجموع نان تندروها در تندروی است و اینها زمانی که مشارکت کم بود با ۳ در صد آراء وارد مجلس شدند حتی برخی از همین تندروها در دادگاه ویژه محکومیت قضایی دارند، لذا نمی‌دانم اینها چگونه و با چه سفارشی تایید صلاحیت شدند.

پیش بینی مرحوم هاشمی رفسنجانی درباره تندروها

به نظرم اینها هم خودشان منکوب می‌شوند و هم اینکه مردم این طیف را نمی‌پسندند. الان وقت کار و حل کردن مشکلات مردم است و این نظر رهبری است. خاطرم هست می‌گفتندمرحوم هاشمی رفسنجانی به یکی از مقامات عالی ‌رتبه گفته بود این تندروی که احمدی‌نژاد می‌کند به مقامات عالیه هم می‌رسد. الان همین اتفاق افتاده است. بهرحال دوست داریم که تندروها مقداری اصلاح شوند ، حرف رهبری را گوش کنند و اگر ادعای اصولگرایی می‌کنند به آن عمل کنند، خودشان را اصلاح کنند وگرنه خود مردم اینها را کنار می‌گذارند.

برخی از تندروهای مجلس محکومیت قضایی دارند اما...

*اسامی از این افراد را بیان می کنید؟

با توجه به اینکه اگر بگویم امکان دارد آبروی افراد در خطر باشد،  لذا عاقلان را یک اشاره کافی است، دوستان می‌دانند چه کسی منظور بنده است. اینها چند دوره ردصلاحیت شده بودند و یکدفعه در این انتخابات تایید صلاحیت شدند و جای سوال بود اینها که به دلیل محکومیت‌های کیفری و یا حقوقی در دوره‌های قبل ردصلاحیت شده بودند، چگونه در این دوره تایید صلاحیت شد، لذا باید از مسئولین شورای نگهبان پرسید که دلیل تایید صلاحیت این آقایان چه بوده که یکدفعه این تصمیم را گرفتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: