کد خبر: ۹۷۶۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰
تعداد بازدید: ۴۸
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از استقرار جوی غالبا پایدار در اکثر مناطق کوهستانی کشور طی امروز و فردا (۱۵ و ۱۶ شهریور) خبر داد.

جو پایدار بیشتر ارتفاعات کشور طی روزهای پایانی هفتهبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ صادق ضیاییان درباره وضعیت جوی ارتفاع کشور طی امروز و فردا (۱۵ و ۱۶ شهریور) اظهار کرد: استقرار جوی غالبا پایدار در بیشتر  مناطق کوهستانی کشور همراه با تداوم گرمای هوا طی ساعت‌های میانی روز پیش‌بینی می‌شود.

ایسنا در خبری نوشت:او ادامه داد: وقوع بارش‌های پراکنده در دامنه‌های شمالی البرز به‌ویژه ساعت‌های بعد از ظهر همراه با ابرناکی و مه آلود شدن و کاهش دید افقی و عمودی، وقوع رگبار و احتمال رعد و برق و تگرگ، قله‌ها و خط الراس‌های مرتفع تندباد موقتی قابل پیش بینی است.

ضیاییان در توصیه به کوهنوردان اظهار کرد: رعایت زمان‌بندی برای صعود و اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز طی ساعات بعدازظهر و عصر جمعه در ارتفاعات البرز و شمال غرب لحاظ شود. هنگام صعود از دامنه‌های شمالی در گستره البرز به رشد عمودی ابرها و افزایش سرعت وزش باد در ساعت.های بعدازظهر توجه شود.

او ادامه داد؛ با توجه به افزایش قابل ملاحظه تردد فصلی کوهنوردان به‌ویژه قله‌های دماوند، علم کوه و سبلان و شرایط ریزش سنگ انتخاب محل مناسب کمپینگ و اقدامات لازم جهت ایمن.سازی مکان استقرار همچنین احتیاط در تردد در زمان صعود جهت پرهیز از مواجه شدن با شرایط ریزش سنگ لحاظ شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی اضافه کرد: در سایر مناطق کوهستانی کشور، وزش باد به‌ویژه از بعد از ظهر تا غروب، گاهی وزش باد شدید مهم‌ترین پدیده جوی است که در برخی نواحی با خیزش گرد و خاک همراه است.

او افزود: با توجه به تداوم استقرار هوای گرم در بیشتر مناطق کشور به ویژه بخش‌های مرکزی و جنوبی کشور، تمهیدات حفاظتی لازم برای کاهش اثرات مخرب تابش فرابنفش در ساعت‌های میانی روز لحاظ شود و اقدامات لازم برای اجتناب از گرمازدگی در ساعت‌های گرم روز به عمل آید.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی ارتفاعات تهران طی روزهای پایانی هفته اظهار کرد: وضعیت جوی ارتفاعات شمال تهران طی روز آفتابی و در ساعات عصر افزایش سرعت وزش باد و افزایش موقتی ابر پیش‌بینی می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: