کد خبر: ۹۷۶۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۱
تعداد بازدید: ۴۷
رییس کمیته ایمنی شورای شهر تهران از ارزیابی ایمنی ساختمان شورای شهر تهران خبر داد.

ساختمان شورای شهر تهران مورد ارزیابی ایمنی قرار می‌گیردبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ ایمنی ساختمان شورای شهر تهران، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اماکن اداری و تصمیم‌گیری در پایتخت، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باتوجه به حضور شهروندان، مسئولین و کارشناسان مختلف شهری باید از نظر ساختاری و ایمنی در بالاترین سطح استانداردها باشد. برای ارزیابی ایمنی این ساختمان، باید به چند جنبه اصلی از جمله استحکام سازه، سیستم‌های ایمنی داخلی و مدیریت بحران توجه کرد همانند آنچه درباره ساختمان های مهم و بلندمرتبه سطح شهر مورد پایش قرار میگیرد.

ایسنا در خبری نوشت:مهدی بابایی رییس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا موضوع خاصی در مورد ایمنی ساختمان شورا مطرح است یا فقط یک ارزیابی قرار است انجام شود؟ گفت: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران ۱۶ هزار ساختمان حیاتی، مهم و بلند مرتبه شهر تهران را در دستور کار قرار داده که نسبت به پایش ایمنی آنها اقدام شود.

وی افزود: ایمنی و موضوع حریق به همراه موضوع کالبدی و سازه مورد ارزیابی قرار میگیرد و در این عرصه ساختمان شورا و ساختمان‌های شهرداری و همچنین ساختمان‌های بلند مرتبه و حیاتی مثل ساختمان‌های مرکزی مناطق ۲۲گانه، ساختمان مرکزی شهرداری در دستور کار پایش قرار گرفته است. وی ادامه داد: مقرر شده حدود ۱۶ هزار ساختمان مورد پایش قرار گیرد که حدود ۵۰۰۰ ساختمان برداشتش انجام شده است و حدود ۳ هزار ساختمان نتایج ارزیابی انها بیرون آمده است و به صورت مستمر این کار ادامه پیدا می کند تا ۱۶ هزار ساختمان تعیین تکلیف شود.

رییس کمیته ایمنی شورای تاکید کرد: در حال حاضر موضوع خاصی برای ایمنی ساختمان شورا مطرح نیست و تنها بحث ارزیابی ایمنی ساختمان آن مطرح است که انجام خواهد شد. در نهایت، بررسی‌های دوره‌ای توسط نهادهای مسئول مانند آتش‌نشانی و سازمان‌های نظارتی می‌تواند تضمین‌کننده سلامت و ایمنی ساختمان باشد. این بررسی‌ها باید به‌صورت منظم و با دقت انجام شده و هرگونه نقص یا ضعف ساختاری و ایمنی بلافاصله برطرف شود تا از وقوع حوادث ناگوار جلوگیری شود. در مجموع، ایمنی ساختمان شورای شهر تهران به توجه دقیق به تمامی این جنبه‌ها وابسته است.

پیش‌تر، نصیری رییس سازمان مدیریت بحران شهر تهران از ارزیابی ایمنی ساختمان شورای شهر تهران خبر داده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: