کد خبر: ۹۷۶۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
تعداد بازدید: ۵۰
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه صرف ادعای یک ارگان نمی‌توان فرآیند صدور سند مالکیت مردم را متوقف کند، گفت: اگر نهادی مدعی است باید مدارک قانونی و ادله کافی ارائه کند تا در دادگاه صالحه رسیدگی شود ولی تا زمان عدم اثبات نباید کار مردم معطل یک ادعا شود.

صرف ادعای یک ارگان نمی‌تواند فرآیند صدور سند مالکیت مردم را متوقف کندبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ حسن بابایی در جلسه شورای اداری ثبت اسناد و املاک استان زنجان‌، اظهار داشت: نمی‌توان به صرف ادعای یک ارگان یا نهاد، مردم را برای صدور سند مالکیت بر اراضی در اختیارشان کرد. اگر نهادی مدعی است باید مدارک قانونی و ادله کافی ارائه کند تا در دادگاه صالحه رسیدگی شود ولی تا زمان عدم اثبات نباید کار مردم معطل یک ادعا شود.

عضو شورای عالی قوه قضائیه بیان داشت: کار ثبت یک کار مقدس است چرا که نه تنها مالکیت مردم بر اموال و دارایی‌هایشان را تضمین می‌کند بلکه موجب بهداشت قضایی و پیشگیری از وقوع جرم می‌شود.

وی تصریح کرد: رضایت مردم موجب رضایت خداوند است و این بهترین انگیزه برای خدمت بیشتر است.

بابایی با تاکید بر لزوم استفاده از تمام راهکارهای قانونی برای پیشبرد برنامه‌ها و حل مشکلات مردم و تحقق کامل حدنگاری گفت: از ظرفیت شورای حفظ حقوق بیت المال استفاده کنید تا کار مردم معطل در دستگاه‌های اجرایی نماند. اگر نهادی همکاری نکرد باید به مراجع ذی‌صلاح گزارش داده شود تا گره‌های ثبتی مردم حل شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اخلاق‌مداری برای همه مدیران و کارکنان و برخورد مناسب با مردم و رعایت شان و حقوق آنان در نظام اداری سازمان ثبت یک اصل است.

وی افزود: در انتصاب نیروها به ویژه در پست‌های مدیریتی باید از نیروهای جوان، متعهد و با انگیزه استفاده شود تا برنامه‌ها با قدرت و سرعت پیش برود. در این جلسه دکتر بابایی بر اساس موضوعات مطرح شده راهکارها و دستورالعمل‌هایی نیز برای حل مشکلات ارائه و صادر کرد.

رفع تداخلات صد درصد اراضی استان زنجان

حسین کاظمی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان با ارائه گزارشی اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته و همکاری ارگان‌ها صد درصد اراضی استان شامل ۱۰۰۰ پلاک ثبتی رفع تداخل شده و مشکلات آنان حل شده است.

وی افزود: در همین راستا ۵۴درصد اراضی روستایی تعیین تکلیف و صاحب سند شده‌اند و همچنین بیش از ۱۱۴ هزار اراضی ملی نیز به نفع مردم از حالت ملی خارج شد.

کاظمی در گزارش خود اظهار داشت: تا این لحظه ۹۰درصد اسناد و مدارک با هدف آرشیو الکترونیکی و دیجیتال اسکن شده‌اند.

دراین نشست کارگر مدیرکل بازرسی و فلاح مدیرکل کاداستر گزارشی از وضعیت استان که بر اساس بازدیدهای میدانی و بررسی‌های گروه کارشناسی تهیه شده بود ارائه کردند.

در ادامه این نشست تعدادی از روسای مراکز تابعه استان زنجان و مسئولان اداره کل به طرح سخن و ارائه نظر پرداختند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پیش از حضور در این جلسه از محل احداث ساختمان جدید کانون سردفتران و دفتریاران استان زنجان بازدید کرد.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: