کد خبر: ۹۷۶۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۵
تعداد بازدید: ۵۶
نقره لازم برای ساخت این ظرف احتمالاً از معدن نخلک در اصفهان امروزی استخراج شده است.

ظرف باستانی مربوط به دوران وایکینگ‌ها، ایرانی از آب درآمد/ عکسبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ و براساس گزارش دیجیاتو، مجموعه Galloway Hoard یا «دَفینه گالووی» بیش از یک دهه پیش در اسکاتلند کشف شد. محققان به‌تازگی نکاتی درباره یکی از ظروف این مجموعه دریافته‌اند. این ظرف نقره‌ای با نقوش خاص خود در معدن نقره‌ای در ایران کشف و در دوران وایکینگ‌ها، بیش از هزار سال پیش، به آن سمت دنیا منتقل شده است.

به گزارش نشریه گاردین، مجموعه Galloway Hoard درحال‌حاضر غنی‌ترین مجموعه از آثار باستانی مربوط به عصر وایکینگ‌ها است که سال ۹۰۰ پس از میلاد مسیح در زیر زمین دفن و سال ۲۰۱۴ در مزرعه‌ای در اسکاتلند کشف شد. اخیراً جزئیات بیشتری درباره یکی از ظرف‌های نقره‌ای دردار این مجموعه منتشر شده که ریشه غرب آسیایی و ایرانی آن را نشان می‌دهد.

نقره به‌کاررفته در ساخت این ظرف از معدنی در اصفهان امروزی استخراج شده است

سال ۲۰۱۴ زمانی که این ظرف نقره‌ای پیدا شد، هنوز در پارچه‌های مخصوص خود پوشیده شده بود و سطح آن فقط از طریق اشعه ایکس قابل‌مشاهده بود. در ادامه دانشمندان توانستند با استفاده از فناوری لیزری بخشی از خوردگی‌های سبز رنگ روی بدنه را تمیز کنند تا جزئیات بیشتری از نقوش روی ظرف مشخص شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: